شناسهٔ خبر: 3632 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

جلسه هیئت دولت به ریاست حجت الاسلام روحاني برگزار شد؛

مصوبه دولت براي احداث بخش مهمي از آزادراه کربلا/ آخرين تصميم درباره ادغام مراكز آموزشي و پژوهشي مسكن در مركز تحقيقات مسكن

هيات دولت هيئت دولت روز چهارشنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری تشکیل جلسه داد و در آن مهمترین مسایل جاری کشور، مورد بحث و تصمیم گیری قرار گرفت.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی پس از بحث و بررسی به تصویب هیأت وزیران رسید که اهم آن به شرح زیر است:

هیأت وزیران به منظور توسعه شبکه آزادراهی کشور، افزایش ایمنی، کاهش آلایندگی زیست محیطی، کاهش مصرف سوخت و استهلاک خودروها، سرعت در جابجایی بار و مسافر، تکمیل کریدور ارتباطی غرب کشور و احداث قسمت مهمی از آزادراه کربلا حد فاصل همدان، سنقر، بیستون و کرمانشاه، به وزارت راه و شهرسازی اجازه داد برای احداث آزادراه یاد شده، حدود ۳۰۶ کیلومتر و تأسیسات جانبی خاص آن و نگهداری و بهره‌برداری از آن نسبت به انعقاد قرارداد مشارکت با شرکت احداث، نگهداری و بهره‌برداری آزادراه همدان – کرمانشاه با رعایت ضوابط و مقررات زیست محیطی اقدام نماید.

با توجه به ضرورت تجدید ارزیابی دارایی‌ها در شرایط تورمی اقتصاد کشور به منظور شفاف‌سازی صورت‌های مالی و منظور کردن ذخیره وجوه کافی برای جایگزینی دارایی‌های ثابت در پایان عمر مفید آنها، آیین‌نامه‌های اجرایی مرتبط با موضوع فعالیت مالیاتی آزاد حاصل از تجدید ارزیابی دارایی‌ها اصلاح گردید.

هیأت وزیران به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و در اجرای مصوبات شورای عالی اداری مبنی بر ادغام تمام مراکز و مؤسسات آموزشی و پژوهشی مربوط به حوزه مسکن و شهرسازی در مرکز تحقیقات و مسکن با تقدیم لایحه اجازه اصلاح اساسنامه مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن به مجلس شورای اسلامی موافقت نمود.

با تصویب دولت، مبلغ ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی ساختمان مرکز اورژانس شهر تهران برای پیشگیری و مقابله با حوادث احتمالی در اختیار اورژانس استان تهران قرار گرفت.

همچنین مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های کوچک نیمه تمام تأمین آب کشاورزی و تأمین آب شرب شهری، روستایی و عشایری در استان گلستان اختصاص یافت.

هیأت وزیران به منظور مبارزه با آفت زنجره خرما در شهرستان بم، مبلغ ۴۰ میلیارد ریال اعتبار در اختیار استان کرمان قرار داد.

اختصاص مبلغ ۸۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای بازسازی بخش‌های خسارت دیده ناشی از سیل و طوفان در استان سمنان، مبلغ ۳۰ میلیارد ریال به وزارت نیرو برای نوسازی خط اول آبرسانی به بندرعباس از میناب، مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال به کمیته امداد امام خمینی(ره) برای بیمه حوادث اماکن مسکونی مددجویان تحت پوشش این کمیته و مبلغ ۴۶۵ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال به استان‌های سراسر کشور برای تکمیل و تجهیز پایگاه‌های چند منظوره مدیریت بحران به منظور آمادگی در برابر حوادث احتمالی، از دیگر مصوبات جلسه امروز هیأت وزیران بود.

همچنین تعیین تعرفه‌های خدمات سازمان امور دانشجویان از دیگر موضوعات مصوبه جلسه روز چهارشنبه بود.

برچسب‌ها:

نظر شما