شناسهٔ خبر: 3633 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

احمدی در گفتگو با پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي:

اهمیت احیای جاده ابریشم دریایی برای کشور / تقویت سفرهای دریایی جذب گردشگر خارجی را در پی دارد

بندر و اسکله آبادان سخنگوی فراکسیون بنادر و دریانوردی مجلس با بیان اینکه تقویت سفرهای دریایی بسترساز جذب گردشگر خارجی به کشور خواهد بود گفت: تقویت صنعت گردشگری در شرایط تحریم به لحاظ درآمدزایی برای ما آورده‌های اقتصادی بسیار خواهد داشت.

موسی احمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت نقش حمل‌ونقل در توسعه پایدار کشور گفت: دولت یازدهم با نگاه ویژه‌ای به حوزه حمل و‌نقل می‌نگرد به طوری‌که رئیس‌جمهور در سفر به بوشهر بیشتر بر گسترش راه‌های ارتباطی استان تأکید کرد و اعتبارات خوبی را نیز برای نیل به این مقصود در نظر گرفت.

وی با بیان اینکه افزایش خدمات‌رسانی و بهره‌وری در حوزه حمل و نقل درآمدزایی را برای کشور در پی دارد٬ افزود: همانطور که گسترش راه‌های جاده‌ای حائز اهمیت هستند٬ رونق حمل‌ونقل دریایی نیز می‌تواند جایگاه کشور را در سطح منطقه به لحاظ جابه‌جایی بار و مسافر ارتقاء دهد.

نماینده مردم بوشهر٬ دیر٬ کنگان و جم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم احیای جاده ابریشم دریایی افزود: بهره‌گیری از قابلیت‌های جاده‌ کهن ابریشم دریایی در زمینه‌های تجاری فواید اقتصادی درخور توجهی را نصیب کشور می‌کند و گامی در عمل به اقتصاد مقاومتی و ارتقاء جایگاه ایران در عرصه منطقه‌ای خواهد بود.

وی با اشاره به سفرهای دریایی محدود در شهرهای بندری ایران یادآور شد: نه تنها این امکان وجود دارد که سفرهای دریایی بین بنادر کشور رونق پیدا کند بلکه می توان انجام سفرهای دریایی به همسایگان حاشیه خلیج فارس را در دستورکار قرار داد. البته در دولت گذشته یک مسیر دریایی بین کنگان و قطر راه اندازی شد اما با وجودی که مسافران از آن استقبال کردند بعد از مدتی به لحاظ مشکلات ایمنی کشتی ها فعالیت این مسیر دریایی متوقف شد.

سخنگوی فراکسیون بنادر و دریانوردی مجلس با اشاره به تأکید وزیر راه و شهرسازی بر توسعه همزمان حمل و نقل دریایی و شهرهای ساحلی اظهار کرد: تقویت سفرهای دریایی بسترساز جذب گردشگر خارجی به کشور می شود که در شرایط تحریم به لحاظ درآمدزایی برای ما آورده های اقتصادی بسیار خواهد داشت./

نظر شما