شناسهٔ خبر: 36401 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

لغزندگی جاده‌های زنجان/ ضرورت تجهیز خودروها به تجهیزات زمستانی

ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: ضروری است رانندگانی که قصد عبور از جاده‌های استان زنجان را دارند، خود را مجهز به تجهیزات زمستانی کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجان، ایرج دست‌نشان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: در حال حاضر جاده‌های استان زنجان با بارش برف و مه غلیظ مواجه است.

وی با اشاره به اینکه در جاده‌های زنجان - بیجار، زنجان - طارم - زنجان، دندی -تخت سلیمان، سلطانیه - خدابنده، زنجان - تهم - چورزق و خدابنده - شاهد کاهش دید افقی رانندگان هستیم، تصریح کرد: ضروری است رانندگان زنجیر چرخ با خود به همراه داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به افزایش حجم تردد در آزاد راه‌ها و جاده‌های استان زنجان، گفت: به دلیل بارندگی با لغزندگی در سطح جاده‌ها مواجه هستیم.

دست‌نشان با بیان اینکه ضروری است رانندگان از سبقت و سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ و عجله در ادامه مسیر پرهیز کنند، ادامه داد: هموطنان خودروهای خود را مجهز به تجهیزات زمستانی، چراغ‌های مه شکن، وسایل گرمایشی، پتو و جیره غذایی خشک کنند تا سفر ایمن‌تری داشته باشند.

وی با اشاره به فعالیت ۲۸ اکیپ راهداری در ۲۸ گردنه کوهستانی و صعب العبور استان زنجان، گفت: خدمات رسانی به مسافران ادامه دارد.

این مسئول بیان داشت: هموطنانی که قصد سفر دارند برای اطلاع از وضعیت جاده‌های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱، سایت www.۱۴۱.ir و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ تماس حاصل کنند.

وی با بیان اینکه بیشتر بارش‌ها به صورت باران در سطح جاده‌های استان است، ادامه داد: ۳۱  دستگاه نظارت تصویری و ۵۸ دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.

این مسئول خاطرنشان کرد: مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به ۲۰ دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین است.

 

نظر شما