شناسهٔ خبر: 36462 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه‌آهن جنوب عنوان کرد:

استقبال مردم از راه‌اندازی اولین قطار گردشگری اهواز- تنگه‌پنج با ظرفیت ۳۰۰ نفر/ ریل موجب توسعه صنعت گردشگری استان می‌شود/ قابلیت امتداد مسیر به درود در صورت افزایش تقاضا

قطار گردشگری عقاب طلایی وارد ایستگاه راه آهن تهران شد مدیرکل راه آهن جنوب با اشاره به آغاز حرکت اولین قطار گردشگری اهواز- تنگه پنج استان لرستان در روز چهارشنبه کفت: این قطار با ظرفیت مسافری ۳۰۰ نفر با هدف آشنایی هموطنان با جاذبه‌های گردشگری استان راه‌اندازی شده و در صورت افزایش تقاضا مسیر حرکت این قطار تا درود ادامه می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عبدالکریم درویش زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در اولین تور گردشگری که چهارشنبه از ایستگاه راه‌آهن جنوب حرکت کرد، شاهد استقبال نسبتا خوب مردم خوزستان بودیم و قرار است این قطار گردشگری تا ۱۵ فروردین ماه فعالیت کند.

درویش زاده، ظرفیت مسافری این قطار گردشگری را ۳۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: هزینه راه اندازی این قطار از طریق بخش خصوصی تامین می‌شود و مطمئنا هزینه‌های اولیه نسبت به درآمدی که ایجاد می شود فراتر است.

این مقام مسئول تصریح کرد: هدف ما این است که مردم را با جاذبه های گردشگری و تاریخی که در مسیر راه‌آهن هستند آشنا کنیم و در صورتی که متقاضیان استفاده ازاین قطار گردشگری افزایش یابد، می‌توان مسیر حرکت این قطار را تا درود هم افزایش داد.

وی افزود: بهای بلیت این قطار ۸۰۰ هزار ریال است که پذیرایی میان وعده و یک وعده غذایی ناهار را به مسافران ارائه می دهد و در حال حاضر مشکل خاصی دراین خصوص نداریم. 

درویش زاده تاکید کرد: مسیر اهواز - تنگه پنج جذابیت‌های فوق‌العاده‌ای دارد که باید به گردشگران معرفی شود.

مدیر شرکت پارسیاد هم درحاشیه این سفر یک روزه اظهار کرد: سالهاست که گردشگری در حوزه راه آهن را دربرنامه کاری خود قرار دادیم اما از تابستان امسال درمسیر شمال –تهران تا پل سفید این کار را اجرایی کردیم که استقبال خوبی شد.

محمد محسنیان اظهارکرد: هر چند مسیر شمال – تهران تا پل سفید به لحاظ وجود مناظر طبیعی زیباست، ولی مسیر اهواز - تنگه پنج، در استان لرستان ضمن داشتن پتانسیل های جذاب فوق العاده اما  کمتر شناخته شده است و می توان  با ایجاد قطار گردشگری دراین مسیر قدم های مثبت وخوبی در صنعت توریسم برداشت .

وی افزود: باید نگاه خود را درتمام ابعاد صنعت گردشگری گسترش دهیم تا بدینوسیله تاریخچه راه آهن ایران در سراسر کشور به گردشگران معرفی شده و به رونق صنعت توریسم واشتغال کمک کنیم.

در ادامه زیبا راکی مدیر انجمن سفیران گردشگری خوزستان هم گفت: راه اندازی قطار گردشگری گامی مهم و متفاوت در راستای توسعه  صنعت توریسم است.

معرفی ابنیه های قدیمی راه‌آهن جنوب به گردشگران

 وی اظهارکرد:  قطار گردشگری راهآهن پارسیاد ضمن عبور از مسیر ریلی در دل کوههای زاگرس به معرفی مناظر بکر طبیعی، پلها و ساختمانهای قدیمی راه آهن برای گردشگران میپردازد.

راکی رونق اقتصادی روستاهای بین راهی را یکی از مزایای راه اندازی این قطار گردشگری خواند و افزود: این قطار با گذر از روستاهای بین راهی، سبب احیای جوامع محلی و اشتغال ساکنان روستا می شود. چرا که گردشگران با خرید محصولات اهالی منطقه باعث چرخش اقتصادی ساکنین منطقه می شوند.

استقبال بیش از ۸۰ نفر گردشگر از  اولین تور ریلی اهواز-تنگه‌پنج

راکی ادامه داد: بیش از۸۰ نفر از مردم خوزستانی و مهمانان نوروزی در اولین تور قطار گردشگری نوروزی شرکت کردند و استقبال نسبتا خوبی از این قطار گردشگری شد.

وی افزود: علاقه مندان می توانند برای تهیه بلیط گردشگری پارسیاد به راه آهن منطقه جنوب، فلکه راه آهن اهواز مراجعه کنند.

مدیر انجمن سفیران گردشگری خوزستان یادآور شد: حضور پر رنگ مردم دراین سفرهای نوروزی، ضمن سفر ایمن در ایام پر ترافیک تعطیلات عید، باعث نشاط و شادابی روحیه مردم وحمایت  از سرمایه گذاران بخش توریسم استان خوزستان می‌شود.

نظر شما