شناسهٔ خبر: 36524 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

قائم مقام رئیس سازمان هواپیمایی کشور:

ورود هواپیماهای برجامی به معنی اشتغال برای متخصصان جوان است/ توسعه صنعت هوایی با قابلیت استفاده تمام دهک‌های درآمدی از هواپیما

آرش خدایی قائم مقام رئیس سازمان هواپیمایی کشور با اشاره به اهمیت نوسازی ناوگان هوایی گفت: با ورود هر هواپیمای جدید به کشور ، شاهد اشتغال و رونق کسب و کار در صنعت حمل و نقل هوایی هستیم .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی آرش خدایی روز یکشنبه با بیان اینکه «با ورود هر هواپیمای جدید به کشور ، شاهد اشتغال و رونق کسب و کار در صنعت حمل و نقل هوایی هستیم»  اظهار داشت: سازمان هواپیمایی کشوری در سال جدید توسعه صنعت حمل و نقل هوایی رت در دستور کار خود قرارداده تا بتوانیم رونق کسب و کار را در این حوزه بیش از پیش تقویت کنیم. 

وی اظهارداشت: با ورود هر هواپیمای جدید ،شاهد اشتغالزایی بیشتری خواهیم بود و طبق برنامه ریزی های انجام شده سازمان هواپیمایی کشوری در نظر دارد جایگاه صنعت حمل و نقل هوایی در بخش اقتصاد ملی رونق بیشتری پیدا کند. 

وی با بیان اینکه ،صنعت حملونقل هوایی یک صنعت عمومی است و باید زمینههای استفاده از آن برای تمام اقشار جامعه فراهم شود، افزود:‌ استفاده تمام دهکهای درآمدی از خدمات حملونقل هوایی، توسعه این صنعت را در پی خواهد داشت .

قائم مقام سازمان هواپیمایی کشوری اظهارداشت: با ورود هر فروند هواپیمای جدید و عملیاتی شدن آن توانمندی های متخصصین ایرانی نیز افزایش می‌یابد زیرا هواپیماهای جدید نیازمند تخصص‌های مختلف است و فعالیت جوانان متخصص ایرانی در این بخش علاوه بر اشتغالزایی بیشتر به رونق کسب و کار این صنعت نیز کمک بسیار زیادی خواهد کرد. 

به گزارش ایرنا نخستین هواپیمای ایرباس مدل اِی۳۲۱ (A۳۲۱) بیست و سوم دی ماه ۱۳۹۵ به تهران وارد شد. دومین فروند با مدل ۳۳۰ سری ۲۰۰ نیز بیست و یکم اسفندماه گذشته در فرودگاه مهرآباد بر زمین نشست.

سومین ایرباس عصر روز شنبه (۵ فروردین ۱۳۹۶) وارد مهرآباد تهران شد تا شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از این هواپیما در شبکه های داخلی و بین المللی استفاده کرد. 

این هواپیما با ۲۳۸ صندلی شامل ۳۲ صندلی بیزینس کلاس و ۲۰۶ صندلی اکونومی کلاس وارد ناوگان هوایی ایران ایر شده است.

شرکت ایران ایر قرارداد خرید صد فروند هواپیمای ایرباس را به ارزش ۱۰ میلیارد دلار امضا کرده است که باید در یک دوره ۱۰ ساله همه هواپیماهای خریداری شده جدید خود را از ایرباس تحویل بگیرد.

این قرارداد شامل ۴۶ فروند هواپیما۳۲۱ می شود که می تواند روزانه ۱۴ یا ۱۵ ساعت در مسیرهای طولانی پرواز کند و در مجموع بیش از هشت هزار و ۳۰۰ صندلی را به ظرفیت هما می افزاید.

با لغو تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران و امضای قرارداد خرید ۲۰۰ فروند هواپیمای جدید برای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نوسازی ناوگان هوایی ایران وارد عرصه جدیدی شد تا با ورود ناوگان هوایی نو هموطنان با اطمینان خاطری بیشتری سفرهای هوایی خود را انجام دهند.

نظر شما