شناسهٔ خبر: 3656 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۲۱۴ طرح دولتی و عمومی زير نظر وزارت راه و شهرسازي در حال اجراست / آخرین وضعیت بیمارستان‌های در حال ساخت آذربایجان شرقی

سفر محمدجعفر علیزاده به اذربایجان شرقی معاون وزیر و رییس سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی گفت: ۲۱۴طرح ساختمانی دولتی و عمومی زیر نظر وزارت راه و شهرسازی در کشور در حال ساخت است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه وشهرسازي استان آذربايجان‌شرقي، جعفر علیزاده روز جمعه ۳ بهمن در بازدید از بیمارستان در دست احداث عجب شیر گفت: بیمارستان‌های ۵۴۰ تختخوابی تبریز و ۱۶۰ تختخوابی سراب در نیمه اول سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه بیمارستان مراغه در سال ۹۴ به بهره برداری می رسد افزود: بیمارستان‌های عجب شیر و آذرشهر نیز در حال احداث است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به احداث بیمارستان ۸۰ تختخوابی جنرال عجب شیر ادامه داد: این بیمارستان دارای بخش های تخصصی داخلی زنان و زایمان، مراقبت های ویژه، کلینیک های فوق تخصصی، آزمایشگاه ها، بخش نوزادان و کودکان و درمانگاه های تخصصی مورد نیاز است.

علیزاده با بیان اینکه پیمانکار این پروژه نتوانسته به تعهدات خود عمل کند، یادآوری کرد: طبق قانون این پیمانکار خلع ید شد و پیمانکار جدید بزودي معرفی می‌شود.

وی با بیان اینکه در لایحه بودجه ۹۴ نیز اعتبار بیمارستان جدید عجب شیر سه برابر افزایش یافته، گفت: در سال ۹۴ تحول عظیمی در پیشرفت فیزیکی این بیمارستان ایجاد می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در بازدید از احداث مرحله اول ساخت بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی ابن سینا مراغه گفت: ۲۱۴طرح ساختمانی دولتی و عمومی زیر نظر وزارت راه و شهرسازی در کشور در حال ساخت است. این طرح ها شامل بیمارستان، ندامتگاه، ورزشگاه، مصلی و طرح توسعه شاه چراغ شیراز است که با زیربنای حدود سه میلیون مترمربع در حال احداث هستند.

وی با بیان اینکه برای این طرح ها حدود ۹ میلیون متر مربع محوطه سازی انجام می شود، افزود : از این تعداد ۱۴۰ طرح احداث بیمارستان بوده که با ۲۴ هزار و ۲۰۰ تخت در حال ساخت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: وزارتخانه برای شتاب بخشی به روند ساخت بیمارستان ها و تکمیل آن ها، علاوه بر اعتبار مصوب سال ۹۳ از محل های دیگر نیز به این طرح ها اعتبار اختصاص می دهد.

علیزاده با اشاره به اینکه برای ۲۱۴ طرح دولتی که زیر نظر این وزارت خانه احداث می شود، در بودجه سال ۹۴، چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیشنهاد شده است، خاطرنشان کرد: سه هزار و ۵۰۰میلیارد ریال از این میزان اعتبار سهم تکمیل ۱۴۰ بیمارستان در کشور است.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی وعمومی گفت: این سازمان اتمام عملیات ساختمانی ۲۸ بیمارستان را تا پایان سال مالی ۹۳ هدف گذاری کرده که تاکنون ۹ بیمارستان با ۱۰۶۰ تخت به ظرفیت تخت های بیمارستان های کشور افزوده شده است.

وی از بهره برداری و تحویل مرحله اول ساختمان بیمارستان ابن سینای مراغه در نیمه اول سال آینده به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.

علیزاده با اشاره به اینکه این بیمارستان در دو مرحله شامل ساختمان ۱۰۰ تختخوابی و ۶۰ تختخوابی احداث می شود، گفت: مرحله اول این بیمارستان شامل بخش جراحی، داخلی، زنان و زایمان، کودکان و نوزادان بوده و هم اکنون از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

وی اظهار کرد: در این بیمارستان با توجه به نیاز این شهرستان و منطقه، هفت اتاق عمل، ۲۴ تخت مراقب های ویژه و درمانگاه تعبیه شده و سایت بالگرد و محل استقرار ۲۵ تخت دیالیز نیز در این محل پیش بینی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در سال ۹۳ برای تکمیل مرحله اول بیمارستان ابن سینا (۱۰۰ تختخوابی) ۱۸ میلیارد ریال از محل اعتبارات برنامه بودجه و ۳۵ میلیارد ریال نیز از محل تبصره ۲۲ اعتبار تخصیص داده شده است.

علیزاده در خصوص احداث بیمارستان آموزش پزشکی و درمانی در این شهرستان نیز گفت: هم اکنون مسوولان این شهرستان به دنبال اخذ مجوز این بیمارستان هستند و وزارت راه و شهرسازی در نظر دارد پس از اخذ این مجوزها، مرحله دوم بیمارستان را با ظرفیت ۶۰ تختخواب همزمان با بهره برداری از مرحله اول آغاز کند.

احداث بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی مراغه در اردیبهشت سال ۸۷ در زمینی به مساحت ۲۴ هزار متر مربع با ۱۰ هزار و ۹۵۵ متر مربع زیربنا در چهار طبقه آغاز شده است./

نظر شما