شناسهٔ خبر: 36570 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

ناظر عالی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر عنوان کرد:

رضایتمندی ۱۰۰درصدی مسافران نوروزی از خدمات رسانی در ایلام و همدان/ مشکلات زیرساختی ایلام در گرو تامین منابع مالی است

پایانه اتوبوس بین شهری ناظر عالی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با اشاره وضع اسکان مسافران نوروزی در همدان گفت: میزان رضایتمندی مسافران از خدمات رسانی در استان همدان ۱۰۰ درصد بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، عبدالرضا مهاجری نژاد که به استان‌های ایلام و همدان سفر کرده است درباره وضع این دو استان افزود: در هر دو استان هماهنگی دستگاه‌های خدمت رسان و وضع مدارس جهت اسکان مسافران مناسب ارزیابی شده است. 

وی درباره نیازمندی‌های استان ایلام نیز گفت: با توجه به اینکه در ایلام زیرساخت‌های گردشگری ضعیف است و تنها ۳ هتل دارد، بااین‌حال رضایتمندی مردم از وضع اسکان خوب بود و در همین زمینه نیز ظرفیت مهران، ایلام و اکثر شهرها مناسب بود و میزان رضایتمندی مسافران از خدمات‌رسانی در این استان ۱۰۰ درصد بود. 

ناظر عالی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به‌ویژه برنامه‌های نوروزی ایلام اشاره کرد و گفت: برنامه‌های نوروزگاه در ایلام به‌صورت مطلوب برگزار و بازارچه صنایع‌دستی نیز در مرکز و ورودی‌های شهرها برپا شد. 

مهاجری نژاد با اشاره به مشکلات زیرساختی ایلام افزود: مشکل ایلام زیرساخت‌ها است که به منابع جدید در این حوزه نیاز دارد، ضمن اینکه نباید در این زمینه بخشی عمل کرد؛ بلکه نیاز به هماهنگی وجود داشته و چتر حمایتی دولت باید بیشتر شود. 

وی گفت: ایلام اکنون به کریدور ارتباطی کشور تبدیل و موضوع راهیان نور هم مزید بر علت شده است تا عرصه گردشگری این استان بیشتر موردتوجه مسئولان قرار گیرد و به‌عنوان نوعی صنعت در این استان حرکت کند. 

ناظر عالی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در ادامه با اشاره به استان همدان به‌عنوان یکی از استان‌های گردشگری افزود: همدان ازنظر اقلیم، صنایع‌دستی و جاذبه‌های گردشگری شهرت جهانی دارد؛ ضمن اینکه زیرساخت‌های گردشگری آن نیز آماده است. 

مهاجری نژاد به برنامه‌های متفاوت استان همدان اشاره کرد و گفت: در همدان نوعی خلاقیت و نوآوری بر اساس خدمات‌دهی ایجادشده است و ناحیه ۱ و ۲ شهرداری نیز هماهنگی مناسبی با سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری داشتند. 

وی افزود: در همدان نوعی تعادل در پذیرش مسافر دیده می‌شد؛ زیرا ظرفیت هتل‌ها متناسب با مسافران بوده و درزمینهٔ اسکان غیررسمی نیز مدارس ویژه تجهیز شده بودند و اقامتگاه‌های گروه «ج» حذف شدند. 

ناظر عالی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با اشاره به عملکرد مناسب همدان درزمینهٔ محیط‌زیست و فرهنگ‌سازی در این زمینه خاطرنشان کرد: در همدان در مسیر گردشگری گنج‌نامه حریم مزاحم دیده نمی‌شود و بافت گردشگری دست‌نخورده باقی‌مانده است؛ زیرا اجازه ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم مکان‌های تاریخی داده نمی‌شود که این مسئله جای قدردانی و تشکر دارد و باید به الگویی در کشور تبدیل شود.

نظر شما