شناسهٔ خبر: 36645 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

علی خانقاهی خبر داد:

ثبت افزون بر دومیلیون تردد درجاده‌های سیستان و بلوچستان طی نوروز ۹۶/ رشد ۱۷ درصدی تردد درمحورهای استان

علی خانقایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر دو میلیون تردد وسایط نقلیه در جاده‌های استان از ۲۵ اسفند ۹۵ تا هفتم فروردین ماه جاری به وسیله ۶۲دستگاه تردد شمار ثبت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی خانقاهی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: شمار ترددهای این دوره در مقایسه با مدت مشابه پارسال با یک میلیون و ۷۰۰ هزار تردد حدود ۱۷درصد رشد داشته است.

وی افزود: خوشبختانه در طرح نوروزی امسال با تمهیدات پیش بینی شده و نصب دوربین های کنترل سرعت، سرعت متوسط درجاده های سیستان و بلوچستان ۲ کیلومتر بر ساعت کاهش داشته است.

به گزارش ایرنا، خانقاهی گفت: پارسال میانگین سرعت در جاده های استان ۸۲ کیلومتر بود که امسال به ۸۰ کیلومتر رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در این مدت بیش از ۱۳۴هزار مسافر با ۱۲ هزار و ۶۰۰ سفر ناوگان حمل و نقل عمومی در سراسر استان و خارج از استان جابه‌جا شدند که از این تعداد ۷۴درصد جابجایی مربوط به داخل استان و ۲۴درصد مربوط به خارج استان بود.

وی ادامه داد: بیشترین جابجایی مسافر در این مدت در داخل استان از زاهدان به چابهار و در خارج از استان به مقصد خراسان رضوی و تهران صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان تاکنون از نظر جابجایی مسافر رتبه ۱۴ کشوری را کسب کرده است.

خانقاهی عنوان کرد: همچنین در این مدت ۷۶۰ مورد امدادرسانی توسط گشت‌های راهداری و افزون بر ۷۰۰ مورد نظافت نمازخانه، پارکینگ، مجتمع‌ها و غیره انجام شده است.

استان سیستان و بلوچستان با ۱۹ شهرستان و ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومتر گستره، پهناورترین استان کشور محسوب می‌شود که فاصله شمالی‌ترین شهر آن «هیرمند» تا جنوب ترین شهر این استان «چابهار» حدود هزار کیلومتر است.

این استان افزون بر ۱۳۰۰ کیلومتر مرز با کشورهای افغانستان و پاکستان و ۳۱۰ کیلومتر ساحل در دریای عمان دارد.

آب وهوای معتدل به ویژه در فصل بهارو وجود آثار و ابنیه‌های باستانی، تاریخی، فرهنگی، بازارهای سنتی و مدرن با انواع کالاهای داخلی و خارجی، سواحل زیبا، باغ های و مزارع سرسبز، نخلستان‌ها، تالاب هامون و جازموریان و غیره از جذابیت‌های سیستان و بلوچستان برای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است.

نظر شما