شناسهٔ خبر: 36649 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

ورود سامانه بارشی جدید از شامگاه جمعه/ روز طبیعت بارانی است

باران شامگاه جمعه ۱۱ فروردین سامانه بارشی جدیدی از غرب وارد کشور می‌شود و در روز جمهوری اسلامی ایران در نیمه غربی، سواحل دریای خزر و به تدریج مرکز، شمال شرق و شرق و طی روز طبیعت در اکثر مناطق کشور به جز پاره ای از مناطق جنوب شرق کشور فعال خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، احد وظیفه، مدیریت پیش‌بینی و هشدار این سازمان، براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های هواشناسی گفت: روز چهارشنبه نهم فروردین غرب و جنوب غرب کشور و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش باران گاهی رعدوبرق، در پاره ای نقاط وزش باد شدید و دامنه های جنوبی البرز، برخی مناطق مرکز، شرق و شمال شرق کشور نیز به تدریج افزایش ابر، بارش پراکنده باران و وزش باد خواهند داشت.

وظیفه با اشاره به ابرناکی، بارش پراکنده باران و وزش باد طی روز پنجشنبه دهم فروردین در سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی و بخش‌هایی از مرکز و شمال شرق کشور خاطرنشان کرد: در این روز بخش‌هایی از شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید خواهند داشت و افت نسبی دما نیز برای مناطق شمالی و شمال شرق کشور پیش بینی می‌شود.

مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی از ورود یک سامانه بارشی جدید از شامگاه جمعه ۹۶/۱/۱۱ از غرب کشور خبر داد و تصریح کرد: این سامانه طی شنبه دوازدهم فروردین نیمه غربی سواحل دریای خزر و به تدریج مرکز، شمال شرق و شرق کشور را در برخواهد گرفت که پیامد آن بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد و در مناطق کوهستانی و مرتفع بارش برف خواهد بود.

وظیفه خاطرنشان کرد: روز یکشنبه ۱۳ فروردین این سامانه در اکثر مناطق کشور به جز پاره‌ای از مناطق جنوب شرق کشور فعال خواهد بود.

نظر شما