شناسهٔ خبر: 3669 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

عباس آخوندی مطرح کرد:

وام ۸۰ میلیونی مسکن هنوز تصویب نشده است

عباس آخوندی در جمع خبرنگاران وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که هنوز وام مسکن ۸۰ میلیون تومانی تصویب نشده است، گفت : وام های مسکن ۳۰ و ۴۰ و ۵۰ میلیونی پرداخت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دکتر عباس آخوندی در حاشیه همایش پل در دانشگاه صنعتی امیرکبیر به شبکه خبر گفت: در هیئت وزیران تصویب شد تسهیلات بانکی برای بافت‌های فرسوده و بافت‌های حاشیه‌ای در شهرهای بزرگ به ۵۰ میلیون تومان، در شهرهای بیش از ۲۵۰ هزار نفر به ۴۰ میلیون و در شهرهای کمتر از ۲۵۰ هزار نفر به ۳۰ میلیون تومان برسد.

وی با بیان این که این مبالغ در شورای پول و اعتبار تصویب شد و بانک‌ها موظف به پرداخت آن هستند افزود: این وام‌ها هم برای ساخت و هم برای خرید است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره طرح‌های نیمه‌تمام این وزارتخانه گفت: دولت در لایحه بودجه ۹۴ پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی داد تا بخش خصوصی و دستگاه‌هایی که می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند با تعهد دولت و اجازه حق دسترسی برای این طرح‌ها تامین مالی کنند.

آخوندی گفت: همه کمیسیون‌های مجلس با این پیشنهاد دولت موافقت کرده‌اند و امیدواریم سال آینده عمدتا طرح‌های زیربنایی از جمله راه‌ها، فرودگاه‌ها، بندرها و خطوط ریلی را فراتر از بودجه دولت به کل جامعه اقتصادی ایران عرضه کنیم.

وی درباره تکمیل طرح‌ها گفت: تمام شدن آنها بستگی دارد که جامعه اقتصادی ایران چگونه استقبال کند و ما چگونه به اقتصاد جهانی متصل شویم، این کاری نیست که یک دستگاه به تنهایی تصمیم‌گیری کند ما از اتکا به بودجه صرف خارج می‌شویم و این طرح‌ها را در جامعه اقتصادی ایران مطرح می‌کنیم./

نظر شما