شناسهٔ خبر: 36695 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

عضو هیات‌مدیره شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خبر داد؛

جابه جایی ۴.۴۰ میلیون تن بار در سال ۹۵ توسط راه آهن/ رکوردزنی حمل بار در طول تاریخ راه‌آهن کشور در سال ۹۵

سعید رسولی عضو هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اعلام این خبر که راه آهن کشور در سال ۹۵، ۴.۴۰ میلیون تن بار را جابه جا کرده است، گفت: راه آهن، بالاترین رکورد حمل بار را در طول تاریخ راه آهن به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید رسولی عضو هیات مدیره شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در حاشیه دیدار از نخستین قطار گردشگری خوزستان با حضور استاندار خوزستان، گفت: از ۲۵ اسفند پارسال (ابتدای شروع سفرهای نوروزی) تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۹۰ هزار مسافر در سراسر کشور جابجا شده است.

وی در ادامه گفت:با توجه به جاذبه های گردشگری در کشور، توسعه قطار گردشگری در سراسر کشور از جمله استان خوزستان در سال ۹۶ هدفگذاری شده است.

رسولی افزود: باتوجه به گزارشی که به تازگی منتشر شده، ایران از جمله مقصد اصلی گردشگران خارجی است و استفاده از قطار گردشگری خوزستان می تواند برای گردشگران داخلی و خارجی یک فرصت مناسب محسوب شود.

وی گفت: روز چهارشنبه هفته جاری در شهرستان اندیمشک تفاهم نامه ای با اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان به امضا رسید و یکی از محورهای این تفاهم نامه توسعه قطار گردشگری خوزستان بود.

عضو هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: به صورت معمول شرایط اجرایی پس از تفاهمنامه ها انجام می شود اما خوشبختانه با توجه به نشست هایی که در این خصوص درگذشته برگزار شد قطار گردشگری پیش از تفاهمنامه به حرکت درآمده است.

وی ادامه داد: کشور پهناور ایران جاذبه های بسیار ارزشمندی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری دارد و شبکه ریلی می تواند فرصتی مناسب برای بازدید از این صنعت باشد.

رسولی بیان کرد: باتوجه به اصل ۴۴ قانون اساسی تصدی گری در راه آهن کشور به بخش خصوصی واگذار شده و ما نیز نقش حمایتی را بر عهده داریم و توسعه قطار گردشگری نیز یکی از حوزه هایی است که بخش خصوصی با حمایت راه آهن، برنامه های خوبی را برای آن در دستور کار دارد.

وی افزود: شرکت های خصوصی هزینه سنگینی را برای قطارگردشگری خوزستان متحمل می شوند اما با حمایت و یارانه دولت سعی شده خدمات با قیمت مناسبی به گردشگران ارائه شود تا بتوانیم شاهد استقبال هرچه بیشتر مسافران داخلی و خارجی از حمل و نقل ریلی در کشور باشیم.

وی بیان کرد: در سال جدید نیز نهضت توجه به کیفیت قطارها به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته و با همکاری و مشارکت شرکت های حمل و نقل ریلی بازرسی های خوبی انجام و سعی می شود کیفیت بهتری از خدمات نسبت به گذشته به مسافران ارائه شود.

وی به ایرنا گفت: باتوجه به این که امسال به نام سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است موضوع اشتغال در بحث گردشگری می تواند بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

نخستین قطار گردشگری خوزستان از اوائل فروردین فعالیت خود را در خوزستان در مسیر اهواز به اندیمشک آغاز کرده و تردد این قطار تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد./

نظر شما