شناسهٔ خبر: 3670 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح شد:

آماده‌باش ۱۳۰۰ اکیپ راهداری در گردنه‌ها / تردد آرام در محورهای کشور

بارش برف در جاده مدیر کل دفتر تجهیز ماشین‌آلات و راهدارخانه‌ها با اشاره به تردد آرام در محورهای کشور از آماده‌باش ۱۳۰۰ اکیپ راهداری در گردنه‌های کشور خبر داد.

علی ناوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره فعالیت‌ها و اقدامات راهدارخانه‌ها و راهدارها در ایام زمستان در جاده‌های کوهستانی توضیح داد: با آغاز طرحی در جاده‌های کشور از ۱۵ آذرماه امسال اکیپ‌هایی از راهداران در گردنه‌های کشور مستقر شدند که این طرح تا ۱۵ فروردین سال ۹۴ ادامه خواهد داشت.

مدیر کل دفتر تجهیز ماشین‌آلات و راهدارخانه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: کارشناسان این اداره اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های هواشناسی گردنه‌ها و سازمان را تحلیل کرده و در شرایط لازم یا بحرانی اطلاعات را به راهدارخانه‌های استان‌ها ارائه می‌کنند.

وی به اشاره به بارش برف در برخی جاده‌های کشور گفت: در حال حاضر در برخی جاده‌ها مانند جاده‌های استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و خراسان شمالی شاهد بارش برف هستیم که البته آنچنان سنگین نیست. به این ترتیب گزارشی از بسته شدن راه‌ها در محورهای کشور دریافت نشده و تردد آرام در جریان است.

ناوی با بیان این‌که در حال حاضر حدود هزار و ۳۰۰ اکیپ راهداری در گردنه‌های کشور فعالیت دارند و در وضعیت آماده‌باش هستند اظهار کرد: هفته گذشته تعدادی از راه‌های روستایی در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان به دلیل بارش برف مسدود بودند که به واسطه اقدامات انجام شده از سوی راهداران طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت کلیه این راه‌ها باز شدند./

نظر شما