شناسهٔ خبر: 3671 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح شد:

نگاه افزایشی کمیسیون عمران مجلس به بودجه ۹۴ وزارت راه و شهرسازی/ دو پیشنهاد نمایندگان به دولت در حوزه مسکن

مسکن خیرین بنیاد مسکن یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از ارائه پیشنهادی برای پرداخت وام دو میلیون تومانی به منظور مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده روستایی خبر داد.

محمدابراهیم محبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به پیشنهاداتی که کمیسیون عمران در سطح ملی به وزارت راه و شهرسازی برای مقاوم‌‌سازی بافت‌های فرسوده روستایی ارائه کرده است گفت: در سطح ملی پیشنهادی به وزارت راه و شهرسازی مبنی بر مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده روستایی مطرح شد که بر اساس آن حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سال مقاوم سازی می شوند. این امر از طریق پرداخت وام‌ها‌ی بلاعوض دو میلیون تومانی امکانپذیر است.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بانک‌ها بهتر است با روستاییان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همکاری بیشتری داشته باشد اظهار کرد: اگر این همراهی از سوی بانک‌ها وجود نداشته باشد مردم پای کار نمی‌آیند چون در جذب ضمانت مشکلات بسیاری دارند. 

این نماینده مجلس در ادامه به پیشنهاد دیگر ارائه شده در حوزه مسکن مهر به وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی پیشنهاد دادند که برای تکمیل تاسیسات زیربنایی مسکن مهر از جمله آب، گاز و برق مبلغی از محل ماده ۵۵ قانون بودجه به این امر اختصاص یابد و قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر هم اکنون در حال پیگیری این موضوع است.

محبی تاکید کرد: کمیسیون عمران مجلس نگاه مثبت و افزایشی به لایحه بودجه سال ۹۴ وزارت راه و شهرسازی دارد و توانایی جابه‌جایی بودجه‌ها را با توجه به اختیاراتش خواهد داشت./

نظر شما