شناسهٔ خبر: 36716 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای‌اسلامی مطرح کرد؛

حمایت مجلس از اجرای برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در بافت‌های‌ناکارآمد شهری/ رونق بازار مسکن با رونق ساخت و ساز در بافت ناکارآمد

یوناتن بت کلیا عضو کمیسیون عمران مجلس،با تاکید بر ضرورت توجه جدی به ساخت و ساز در بافت‌های‌فرسوده، گفت: ارایه تسهیلاتی از صندوق پس‌انداز مسکن از جمله اقدامات مثبت دولت برای نوسازی بافت‌های‌ناکارآمد است.

یوناتن بت کلیا درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر ضرورت توجه جدی به ساخت و ساز در بافت های فرسوده،گفت:متاسفانه درحال حاضر بیش از یک سوم جمعیت کشور در بافت های فرسوده ساکن هستند.

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از وجود فراوانی بافت‌های فرسوده در کشور، گفت: وجود ٧٠ هزار بافت فرسوده با احتساب بناهای تاریخی که باید مورد احیا و بازسازی قرار بگیرند رقم کمی نیست.

وی با بیان اینکه سند احیا و بهسازی بافت‌های فرسوده در اوایل دولت یازدهم از سوی وزارت راه و شهرسازی با اولویت کلانشهرها تهیه شد، افزود: با توجه به آمار روزافزون بافت‌های فرسوده باید مشوق‌هایی برای ساخت و ساز در این اماکن از سوی دولت در نظر گرفته شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اقدام دولت در راستای ساماندهی بافت‌های فرسوده، تصریح کرد: ارایه تسهیلاتی از صندوق پس‌انداز مسکن یکم از جمله اقدامات مثبت دولت برای نوسازی بافت‌های فرسوده است.

بت‌کلیا با بیان اینکه خروج مسکن از رکود باید با دستورالعمل‌های مشخصی پیگیری شود، گفت: با رونق ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده رکود فعلی در این بازار کاهش یافته و قیمت‌های نجومی نیز به سمت کاهش میل خواهند کرد.

بافت‌های‌فرسوده در کشور بهترین مکان برای ایجاد مسکن‌مهر

وی با تاکید بر اینکه بافت‌های فرسوده در کشور بهترین مکان برای بنای مسکن مهر در آن ها بوده است، افزود: با توجه به انتقاداتی که به مسکن مهر از جمله عدم امکانات زیربنایی و روبنایی وارد است دولت‌ها باید نوسازی بافت‌های فرسوده و ساخت و ساز در آنها را پیگیری می کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در نظر گرفتن مشوق های مالی را راهکاری برای ساخت و ساز در بافت های فرسوده خواند و به خانه ملت، گفت: کمیسیون عمران مجلس آماده همراهی با دولت برای ساماندهی بافت‌های فرسوده است./

نظر شما