شناسهٔ خبر: 3673 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

یک مقام شرکت فرابورس خبر داد:

آغاز فروش اوراق تسهیلات مسکن بهمن ماه / خریداران به اندازه نیازشان به وام مسکن اوراق تهيه كنند

تسهیلات مسکن رئیس اداره ابزارهای نوین مالی شرکت فرابورس ایران با اشاره به عرضه جدید اوراق تسیلات مسکن در دهه نخست هر ماه در سیستم معاملاتی فرابورس گفت: امروز امکان خرید و فروش اوراق تسهیلات بهمن ماه در سیستم‌های معاملاتی فرابورس بازگشایی شد.

علیرضا توکلی کاشی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به عرضه اوراق جدید تسهیلات مسکن در اول تا دهم هر ماه گفت: امروز شنبه چهارم بهمن امکان خرید و فروش اوراق تسهیلات بهمن ماه در سیستم‌های معاملاتی فرابورس بازگشایی شد که نخستین معامله این هفته با مبلغ ۷۹ هزار و پانصد تومان برای هر برگه بود. ضمن اینکه به دلیل بالا بودن تعداد معاملات، هر عرضه جدید در هر ماه، تأثیر چندانی در کاهش قیمت اوراق ندارد و فقط شاید حدود هزار تومان کاهش قیمت را برای هر برگه  شاهد باشیم.

رئیس اداره ابزارهای نوین مالی شرکت فرابورس ایران با بیان اینکه هر برگه تسهیلات مسکن ارزشی ۵۰۰ هزار تومانی دارد، افزود: خریداران این اوراق می‌توانند به اندازه نیازشان به وام مسکن برگه بخرند و لزومی ندارد که همه ۹۰ برگه‌ای که به وام ۴۵ میلیون تومانی منجر می‌شود را خریداری کنند. مثلا اگر فردی به ۳۰ میلیون تومان وام نیاز دارد می‌تواند با خرید ۶۰ برگه به دریافت وام از بانک مسکن اقدام کند.

وی با تأکید بر فراهم شدن بستر انجام معاملات برگه‌های مسکن از طریق سیستم معاملاتی شرکت فرابورس ایران اظهار کرد: ‌این سیستم سبب شده تا تمام مردمی که متقاضی خرید و فروش این اوراق چه از طریق خرید آنلاین، چه کارگزاری‌ها و چه شعب بانک مسکن هستند، یک قیمت ثابت را دریافت کنند که این سیستم ایجاد رانت را از بین می‌برد.

به گفته توکلی، تعیین‌کننده قیمت اوراق تسهیلات مسکن، مردم و خریدارن و فروشندگان هستند و بانک مسکن و شرکت فرابورس، قیمت‌گذاری را بر عهده ندارند./

برچسب‌ها:

نظر شما