شناسهٔ خبر: 36832 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تشریح کرد؛

انجام ۲۲ پروژه عمرانی با زیربنای ۱۰۹ هزار و ۵۰۰ متر مربع در استان/ صدور سند مالکیت برای ۴۶۰۰هکتار اراضی سیستان و بلوچستان به نام دولت/ مشارکت بخش خصوصی در احداث دو بیمارستان در زاهدان

مسعود مالکی مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از انجام ۲۲ پروژه عمرانی با زیربنای ۱۰۹ هزار و ۵۰۰ مترمربع در استان خبر داد و گفت: در جهت بهبود توسعه استان، زمین احداث دو بیمارستان به بخش خصوصی واگذار شد که یکی از آنها پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی و دیگری پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی دارد و این دو بیمارستان ۹۶ تختخوابی هستند که متخصصان، سرمایه‌گذار آنها بودند.

مسعود مالکی مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اولویت کاری فعالیت در سال جاری و مهمترین اقدامات سال ۹۵ را تشریح کرد.

مالکی با اشاره به تهیه، تصویب و ابلاغ طرح جامع ۱۹ شهر استان سیستان و بلوچستان، گفت: طرح تفصیلی ۱۴ شهر استان نیز تهیه شده و بقیه در دست اجرا قرار دارد.

تهیه، تصویب و ابلاغ طرح جامع ۱۹ شهر

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد:  با تشکیل کمیته‌های کمیسیون ماده ۵، جلسات این کمیسیون مرتب در استان تشکیل شده است. همچنین در بحث‌های گردشگری با جذب سرمایه‌گذاران خصوصی توانسته‌ایم نیروگاه سیکل ترکیبی و برخی از پروژه‌ها را با هدف رونق گردشگری در استان به سرانجام برسانیم.

وی افزود: از جمله پروژه های گردشگری آغاز شده در استان سیستان و بلوچستان، پارک ۱۵ هکتاری در شهر زاهدان است که در حال حاضر ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.  

این مقام مسئول استان سیستان و بلوچستان از جمله اقدامات سال ۹۵ استان را تشکیل ۵۳ جلسه کمیسیون ماده ۵ با ۳۴۹ مصوبه و ۱۸ جلسه کارگروه امور تخصصی زیربنایی عنوان کرد و افزود: در بحث زیباسازی شهر زاهدان کارهای مهمی در دست انجام است که از جمله آنها بحث احداث میدان ورودی شهر با همکاری شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی استان و نامگذاری میدان با عنوان میدان گردشگری است که کارهای آن انجام شد.

نصب تابلوهای راهنمای گردشگری در محورهای مواصلاتی

مالکی گفت: تابلوهای راهنمای گردشگری در جاده‌های مواصلاتی استان نصب شده است و همچنین مناسب سازی بخش‌های تجاری زاهدان همچون چهارراه رسولی و ساماندهی و مناسب سازی بلوارهای مطهری و بزرگمهر نیز در حال انجام است.

وی از تشکیل ۱۰۵ جلسه ملاقات مردمی و رفع ۸۰ درصدی مشکلات مراجعه کنندگان و ۱۱۷ دوره آموزشی در سال ۹۵ برای ارتقای سطح دانش کارکنان خبر داد.

مالکی گفت: در جهت بهبود وضعیت توسعه و رونق گردشگری استان، زمین احداث دو بیمارستان به بخش خصوصی واگذار شد که یکی از آنها پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی و دیگری پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی دارد و این دو بیمارستان ۹۶ تختخوابی هستند که متخصصان، سرمایه‌گذار آنها بودند.

واگذاری ۱۰ هزارهکتار زمین به سفارتخانه‌ها و کنسول‌ها جهت احداث پارک دیپلماتیک

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: ۱۰ هکتار از اراضی زیباشهر جهت احداث پارک دیپلماتیک بررسی شده است تا سفارتخانه‌ها و کنسول‌هایی که طرف قرارداد جمهوری اسلامی ایران هستند بتوانند از زمینی که ما در اختیار آنها قرار می‌دهیم جهت احداث سفارتخانه‌ها و کنسول‌های خود اقدام کنند.

اخذ ۶۷۰۰ سند تک برگی در استان از سازمان ملی زمین و مسکن

مالکی گفت: در بحث حفظ اراضی دولت، ۴۶۰۰ هکتار سند مالکیت در محدوده و حریم قانونی به نام دولت گرفتیم. همچنین در سه سال اخیر، ۶۷۰۰ سند تک برگی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران و به نمایندگی از سازمان ملی زمین و مسکن اخذ شد، در حالیکه قبل از سال ۹۲ به هیچ عنوان سند تک برگی وجود نداشت.

این مقام مسئول اقدامات استان را در بخش‌های فنی و اجرایی تشریح کرد و افزود: تحویل و بهره‌برداری از هفت پروژه بزرگ با زیربنای ۱۲هزار و ۶۰۰ مترمربع با اعتبار نزدیک به ۳۶ میلیارد تومان شاملِ بیمارستان ۴۸ تختخوابی زهک و بیمارستان ۳۲ تختخوابی هیرمند، ساختمان انتقال خون زاهدان و تحویل پارک‌های اداری از جمله اقدامات فنی و اجرایی استان بوده است.

مالکی گفت: ۲۲ پروژه عمرانی با زیربنایی ۱۰۹ هزار و ۵۰۰ مترمربع با اعتبار ۶۱ میلیارد تومان با پیشرفت متوسط ۵۵ درصد در دست اجرا است که یکی از آنها بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی سراوان با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد و دیگری بیمارستان ۲۰۰تختخوابی زابل با پیشرفت فیزیکی ۱۶ درصد است. /

نظر شما