شناسهٔ خبر: 36880 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

از امروز آغاز می‌شود

برگزاری مسابقه عکاسی بافت تاریخی پایتخت/ اهدای نخستین جایزه هنری قلب تهران

پوستر مسابقه عکاسی بافت تاریخی پایتخت تحت عنوان جایزه هنری قلب تهران با موضوعیت شهر تاریخی تهران، شهرنشینی و ویژگی‌های این کلان‌شهر با تمرکز بر محدوده‌ منطقه‌ ۱۲ شهرداری برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی هدف از این حرکت فرهنگی و هنری که در ۴ رشته عکاسی، آگهی دیواری (پوستر) تصویرگری و کارتون و در ۲ بخش اصلی و ویژه انجام می‌شود، ایجاد انگیزه برای تولید معنا و مفهوم توسط علاقه‌مندان و هنرمندانی است که نسبت به موضوع شهر تاریخی تهران، شهرنشینی و ویژگی‌های این کلان‌شهر با تمرکز بر محدوده‌ منطقه‌ ۱۲ شهرداری گرایش دارند.

در این راستا تور عكاسی با محوریت زندگی و اقتصاد شهری و بازارگردی با حضور محمدمهدی رحیمیان در تاریخ ۱۶ فروردین ماه، تور عكاسی با محوریت بناهای تاریخی با حضور حسن غفاری در روز ۱۷ فروردین ماه و تور عكاسی با محوریت عكاسی معماری با حضور یدالله ولی‌زاده در تاریخ  ۲۰ فروردین ماه امسال در منطقه ۱۲ تهران برگزار می‌شود. 

همچنین زمان برگزاری تور طراحی پوستر با محوریت بناهای تاریخی منطقه ۱۲ با حضور بهرام كلهرنیا در تاریخ ۱۹ فروردین ماه اعلام خواهد بود.

كارگاه آموزشی تصویرگری درباره محورهای جایزه هنری قلب تهران و بناهای تاریخی این منطقه با حضور علی هاشمی شهركی نیز در روزهای ۱۷ و ۱۸ فروردین ماه سال ۱۳۹۶ برگزار خواهد شد.

آثار نهایی، حاصل کار هنرمندانی خواهد بود که از منظر رویکرد فردی خویش به ویژگی‌های منحصر به فرد روابط متقابل انسان و محیط شهری، جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و اجتماعی تهران معاصر و آثار عهد ناصری خواهند پرداخت.

موضوع بخش اصلی (قلب تهران)

۱- گردشگری

۲- بازار (بافت تاریخی و قطب اقتصادی)

۳- منطقه ۱۲ محور ادیان و سنت‌های آیینی

۴- منطقه ۱۲ در آیینه تاریخ (به تصویر کشیدن وقایع و روایت‌های تاریخی قلب تهران)

بخش ویژه (نام آوران قلب تهران)

نام‌آوران، مردان و زنانی هستند که در حیطه اجتماعی، فرهنگی، هنری و کسب و کار برای ایجاد یک جامعه‌ پویا و سالم تلاش می‌کنند و تاثیرات اجتماعی ماندگاری در شهر از خود به جای گذارده‌اند. بخش ویژه در این دوره و در واکنش به رویداد و حادثه‌ تلخ "ساختمان پلاسکو" و ابراز رشادت جمعی از جان‌فشانان به موضوع «آتش نشانان» اختصاص دارد.

آثار برگزیده در "نگارخانه‌ی مدرسه دارالفنون"  از ۵ تا ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ به معرض عموم گذاشته خواهد شد.

همچنین از کلیه علاقمندان دعوت می‌شود برای شرکت در این رویداد شرایط حضور در مسابقه را از سایت tehranfestival.com دریافت نمایند./

نظر شما