شناسهٔ خبر: 36892 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

آقایی خبر داد:

ثبت رکورد تخلیه کشتی در بندر چابهار

اسکله بندر چابهار بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان از ثبت رکورد تخلیه و بارگیری ۱۱ هزار و ۲۰۰ تن در روز بر روی دومین کشتی حامل‌کود شیمیایی از نوع فسفات پتاسیم در بندر شهید بهشتی چابهار خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی‌سازمان بنادر و دریانوردی کشورمان، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان کشتی حامل کود شیمیایی از کشورهای آلمان و هلند با ظرفیت ۳۷ هزار تن در بندر چابهار پهلو و تخلیه شد.

آقایی گفت: محموله کود شیمیایی از نوع فسفات پتاسیم متعلق به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی است که در انبارهای بندر شهید بهشتی تخلیه، سپس کیسه گیری و به سراسر کشور فرستاده می شود.

وی این رکورد جدید تخلیه کشتی با تخلیه ۱۱ هزار و ۲۰۰ تن در روز  را یک رکورد عملیاتی قابل توجه توصیف کرد و اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک با بهره گیری توان فنی روند تخلیه و بارگیری در بندر چابهار افزایش پیدا کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: خوشبختانه طی یک ماه اخیر ۷۰ هزار تن کودشیمیایی در بندر چابهار تخلیه شده است و ما امیدواریم با بکارگیری تجهیزات پیشرفته شاهد تداوم ورود کشتی های حامل کود، شکر و کانتینر در ماههای آینده باشیم.

نظر شما