شناسهٔ خبر: 36904 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

امسال ۹۰۰ کیلومتر خط ریلی به بهره‌برداری خواهد رسید/ بهره برداری از ۴ پروژه آزادراهی در سال ۹۶

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در دیدار نوروزی با مشاوران و پیمانکاران گفت: برنامه‌ریزی شده است تا پایان سال ۱۳۹۶، ۹۰۰ کیلومتر خط‌آهن ریل‌گذاری شود و به منظور تحقق این هدف بیشتر کارگاه‌ها در ایام نوروز فعال بودند و در خط‌آهن تهران-همدان متوسط روزانه هزار و ۱۵۴ متر ریل‌گذاری صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور، خیراله خادمی صبح امروز در دیدار با کارمندان شرکت، مشاوران و پیمانکاران ضمن تشریح عملکرد شرکت در سال گذشته اظهار داشت: با افتتاح بخشی از محور هراز، آزادراه منجیل- رودبار، محور تهران- فیروزکوه- قائمشهر و...گره‌های ترافیکی محورهای شمال کشور در آستانه نوروز گشوده شد و تلاش خواهیم کرد تا در سال جدید قطعات اول آزادراه‌های بزرگ مقیاس کشور نیز به بهره‌برداری برسد.

وی با تاکید بر فعال بودن کارگاه‌ها در ایام نوروز بیان کرد: بیشتر کارگاه‌ها طی ایام نوروز مشغول فعالیت بودند و در مسیر خط‌آهن تهران- همدان متوسط روزانه هزار و ۱۵۴ متر ریل‌گذاری صورت گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی عملکرد سال ۹۵ را مثبت ارزیابی کرد و افزود: برنامه‌‌ریزی شده است تا در سال ۹۶، حدود هزار کیلومتر راه‌آهن به بهره‌برداری برسد و این در حالی است که متوسط این رقم در سال حدود ۲۰۰ کیلومتر است که در نوع خود رکورد محسوب می‌شود.

خادمی از وارد شدن ۲ هزار کیلومتر ریل از طریق فاینانس به کشور خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر بیشتر خطوط ریلی در مرحله روسازی قرار دارند و تلاش ما این است تا در نیمه اول سالجاری ریلگذاری این مسیرها از محل ۲ هزار کیلومتر ریل به اتمام برسد.

وی همچنین بهره‌برداری قطعات اول برخی آزادراه‌های بزرگ مقیاس کشور را از دیگر برنامه‌ها در سال ۹۶ دانست و اظهار داشت:‌ بهره‌بردرای از قطعات اول آزادراه تهران- شمال، کنارگذر جنوبی تهران، آزادراه اراک- خرم‌آباد، همت-کرج بخش دیگری از برنامه‌های ما برای سال جدید در حوزه آزادراهی کشور است.

مدیرعامل شرکت ساختوتوسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از افزایش مقدار قیر به ۳ میلیون تن در قانون بودجه خبر داد و گفت:‌ در سال جدید با اختصاص، ۱هزار و ۷۵۰ میلیار د تومان اسناد خزانه اسلامی، ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت و ... تامین اعتبار مورد نیاز از محل سایر منابع در شرایطی که کشور با کمبود نقدینگی مواجه است تلاش خواهیم کرد تا به برنامه‌های تعیین شده در برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و اهداف شرکت برسیم.

نظر شما