شناسهٔ خبر: 36912 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آخرين وضعيت فرودگاه‌های خراسان رضوی؛

انجام بی‌تاخیر پروازهای فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد/ آماده‌باش تمامی فرودگاه‌های معین فرودگاه بین‌المللی مشهد

فرودگاه مشهد مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: به رغم وقوع زلزله در این استان، تمام پروازها در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد به روال عادی و طبق برنامه درحال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدباقر قاسم‌زاده، مدیر کل فرودگاه‌های خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: وقوع زمین لرزه ۶ ریشتری پیش از ظهر امروز در استان، هیچ وقفه‌ای در روند پروازهای فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد ایجاد نکرده و هیچ تاخیری در پروازها به وجود نیاورده است.

وی بیان کرد: از ابتدای امروز ۸۰ پرواز ورودی و خروجی در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد انجام شده و سایر پروازهای امروز هم براساس برنامه‌ای که از قبل اعلام شده بود، انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، رحمت‌الله مه‌آبادی، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها نیزدر پی وقوع زلزله صبح امروز(۱۶ فروردین ۹۶) به تمامی فرودگاه‌های معین فرودگاه بین‌المللی مشهد، مرکز کنترل، ادارات کل مراقبت پرواز، ارتباطات و ناوبری و مخابرات دستور آماده‌باش داد.

وی همچنین عنوان کرد: هم‌اکنون آمد و شد پروازها در فرودگاه مشهد طبق برنامه در حال انجام  و تمامی سرویس‌های مرتبط فرودگاهی و خدمات ناوبری هوایی این فرودگاه برقرار است و طی بازدید میدانی انجام شده از سطوح پروازی و ترمینالی، وقوع زلزله صبح امروز، بر ایمنی پروازهای این فرودگاه آسیب جدی و تاثیرگذاری نداشته است.

رییس هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تصریح کرد: اکنون فرودگاه مشهد باز است و از آمادگی کامل برای خدمت‌رسانی و امدادرسانی به آسیب‌دیدگان احتمالی زلزله را دارد.

صبح امروز زلزله‌یی به قدرت ۶ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و عرض جغرافیایی ۸۳ . ۳۵ و طول جغرافیایی ۲۶. ۶۰ حوالی سفید سنگ استان خراسان رضوی رخ داد.

این زمین لرزه در مشهد نیز کاملا محسوس بود؛ بنا به گزارش برخی منابع شبکه تلفن برخی شهرستان های استان خراسان رضوی به دنبال وقوع این زمین لرزه، دچار اختلال شد.

بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک پس از زلزله ۶ ریشتری، تاکنون چندین پس لرزه نیز با قدرت ۳ تا ۴،۷ ریشتری سفیدسنگ را لرزانده است.

نظر شما