شناسهٔ خبر: 36931 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

صبح امروز صورت گرفت؛

افتتاح پروژه قطار حومه‌ای گرمسار- تهران با حضور وزیر راه و شهرسازی/ افتتاح ۱۴۶ میلیارد تومان پروژه در سفر رئیس جمهور

افتتاح وزیر راه و شهرسازی با سفر به گرمسار پروژه قطار حومه‌ای تهران- گرمسار را که با هزینه ۳۵۰ میلیارد تومان انجام شده، با حضور جمعی از مقامات استان افتتاح کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی امروز پنج‌شنبه ۱۷ فروردین ماه پروژه قطار حومه ای تهران- ورامین- گرمسار همزمان با سفر رئیس جمهوری به سمنان و با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در محل راه آهن شهرستان گرمسار بهره برداری شد.

پروژه قطار حومه‌ای تهران -گرمسار، خط سوم مسیر ریلی تهران-ورامین-پیشوا-گرمسار محسوب شده و برای ساخت‌وساز عمرانی و زیرساختی این طرح به ازای هر کیلومتر ریل بدون پل، یک میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و با توجه به وجود پل‌های متعدد در طول مسیر، حدود ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح قطار حومه‌ای تهران- گرمسار هزینه شده است.

براساس گزارش اعلام شده طول کل این مسیر ۱۱۴ کیلومتر بوده و سرعت حرکت در آن ۱۶۰ کیلومتر اعلام شده است. پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از این پروژه ریلی زمان طی مسیر از گرمسار به تهران به کمتر از ۵۰ دقیقه کاهش پیدا کند.

طبق اطلاعات گزارش شده مرحله زیرسازی احداث خط چهارم این مسیر نیز آماده شده و عملیات روسازی آن تا پایان خردادماه به اتمام خواهد رسید.

فرماندار گرمسار که در آیین بهره‌برداری این طرح ریلی حضور داشت در این باره گفت: با بهره‌برداری از این طرح ملی تمهیدات لازم برای تسهیل رفت ‌و آمد مردم این شهرستان به تهران و ورامین فراهم شده است.

داریوش طاهری اظهارداشت : خطوط ریلی این قطار در ایستگاه مرکزی تهران، ایستگاه شهریور، جوانمرد قصاب، ورامین و گرمسار در تردد است و در صورت استقبال شهروندان استان سمنان تمهیدات لازم برای تردد بیشتر قطار در این مسیر در نظر گرفته می‌شود.

وی یادآور شد: آیین کلنگ‌زنی این طرح در مردادماه سال ۸۶ انجام گرفت و تا پایان دوره دولت دهم این طرح با مدیریت شرکت راه‌آهن ۲۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

فرماندار گرمسار با اشاره به مصوبه هیئت‌وزیران در رابطه بهره برداری این طرح گفت: این طرح در دولت یازدهم به شرکت متروی تهران واگذار شد و در ابتدای سال ۹۴ دوباره به شرکت راه‌آهن تحویل داده شد.

وی با تأکید بر مزایا و برکات افتتاح این طرح خاطرنشان کرد: افتتاح قطار حومه‌ای تهران- ورامین- گرمسار برای این شهرستان توسعه پایدار و پیشرفت همه‌جانبه ایجاد خواهد کرد و جمعیت بسیاری از مردم ساکن در تهران به این شهرستان سرازیر می‌کند.

طاهری توسعه اقتصادی و کاهش هزینه را از فواید دیگر این طرح برشمرد و گفت: قطار حومه‌ای تهران- ورامین- گرمسار می‌تواند ظرفیت خوبی را برای اشتغال‌زایی در این شهرستان تأمین کند.

فرماندار گرمسار با قدردانی از همکاری دستگاه‌های اجرایی در ساخت و افتتاح این طرح، افزود: تاکنون بیش از ۶۰ جلسه با محوریت طرح قطار حومه‌ای تهران - ورامین- گرمسار در فرمانداری این شهرستان، استانداری و وزارت راه و شهرسازی برگزارشده است.

در سفر رئیس جمهوری به استان سمنان بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۸طرح با اعتباری نزدیک به ۱۱ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال همزمان و از طریق ویدئو کنفرانس برنامه‌ریزی شده است.

دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری در سفر کاروان تدبیر و امید در قالب بیست و ششمین سفر استانی روز سی و یکم فرودین ۹۵ مهمان مردم سمنان بود.

نظر شما