شناسهٔ خبر: 36965 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

محمدباقر قاسم زاده خبر داد:

انتقال برج مراقبت متحرک به فرودگاه مشهد/ تاکید بر افزایش ایمنی برای خدمات‌رسانی بهت

محمدباقر قاسم‌زاده مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: 'برج مراقبت متحرک' از تهران به فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد انتقال یافته و امروز استقرار می یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمدباقر قاسم زاده با اعلام این خبر افزود: با توجه به شدت زلزله ۱۶ فروردین و پس لرزه های متعدد آن که طی دهه های اخیر در مشهد بی سابقه بود، این اقدام صورت گرفت.

وی ساختمان برج مراقبت فرودگاه مشهد را محکم و دارای سازه بسیار قوی ذکر و بیان کرد: با این حال این اقدام در جهت افزایش ایمنی و اطمینان بیشتر برای خدمات رسانی بهتر و امدادرسانی مناسب در صورت بروز حادثه پیش بینی نشده انجام شده است.

مدیرکل فرودگاههای خراسان رضوی ادامه داد: این تلاشها در راستای تمهیدات ویژه فرودگاهی در حوادثی همچون زلزله است زیرا فرودگاهها به عنوان پایگاه کمک و امداد اهمیت ویژه ای دارند.

وی گفت: از این رو تصمیم گیرفته شد برج متحرک برای شرایط اضطراری به مشهد انتقال یابد تا در صورت ادامه این روند و احتمال وقوع حادثه و قطع احتمالی ارتباطات جایگزین برح مراقبت اصلی شود.

قاسم زاده افزود: در عین حال فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد برای کنترل مدیریت پروازهای مسافری و حتی پروازهای امدادی و اضطراری هم پیش بینیهای لازم را دارد و ساختمانهای پایانه و فرودگاه نیز بتنی و دارای مقاومت بسیار بالایی هستند.

وی ادامه داد: حتی برای ورود و خروج مسافران در شرایط اضطراری در پایانه ها و فضاهای فرودگاهی برنامه ریزی و اقدام لازم صورت گرفته و پیش بینیها برای ورود مسافران برای سوار شدن به هواپیما در طبقه همکف سالن پایانه شده است.

مدیرکل فرودگاههای خراسان رضوی گفت: تمامی درهای خروجی پایانه نیز برای شرایط اضطراری با هماهنگی پلیس فرودگاه باز می شود تا زمینه خروج مسافران در سریعترین زمان ممکن فراهم شود چنانکه در جریان وقوع پس لرزه ۵.۴ ریشتری شب گذشته در فرودگاه مشهد اینگونه عمل شد.

وی افزود: از پیش از ظهر دیروز که زلزله ۶ ریشتری به وقوع پیوست برابر دستورالعملها با توجه به پس لرزه های متعدد، از مناطق پروازی به ویژه باندها بازدیدهای مختلفی انجام شده و همچنان هم ادامه دارد تا در صورت مشاهده آسیب نسبت به مرمت و اصلاح وضعیت اقدام شود.

قاسم زاده ادامه داد: پس از وقوع زلزله صبح دیروز تاکنون ۲۲۰ پرواز ورودی و خروجی در فرودگاه مشهد انجام و در این چارچوب ۳۶ هزار مسافر از جا به جا شده اند.

وی به ایرنا گفت: ۴۰ مورد از این پروازهای ورودی و خروجی، خارجی بودند.

فرودگاه مشهد بعد از مهرآباد دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که در شرایط عادی بطور متوسط تا ۱۸۰ پرواز و در ایام پیک مسافری تا ۲۶۰ پرواز در آن انجام می شود.

زلزله شش ریشتری پیش از ظهر ۱۶ فروردین در خراسان رضوی که کانون آن سفیدسنگ شهرستان فریمان واقع در ۱۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد بود ظرف ۲۴ ساعت گذشته افزون بر ۲۷۰ پس لرزه داشته که شدت ۸۰ مورد آن بیش از سه ریشتر بوده است.

نظر شما