شناسهٔ خبر: 36981 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی:

قطعه یک محور سراب- بستان آباد افتتاح شد/ کاهش سالانه ۱۳۰ فقره سوانح رانندگی در منطقه

سفر وزیر راه و شهرسازی به كرمانشاه و بازديد از راه‌آهن و افتتاح کنارگذر غربی استان قطعه یک محور سراب- بستان آباد به طول ۲۸ کیلومتر در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی به استان آذربایجان شرقی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی عصر ۱۸ فروردین ماه در سفر به آذربایجان شرقی قطعه یک محور سراب- بستان آباد را اقتتاح کرد.

محور سراب-بستان آباد به دلیل قرار گرفتن در محور شریانی مواصلاتی غرب و شمال غرب به استان‌های شمالی کشور و همچنین با توجه به بافت‌های صنعتی، کشاورزی و جمعیتی اهمیت ویژه ای در شبکه حمل‌ونقل کشور دارد و در طول سال به خصوص ایام تعطیلات ترافیک بالایی دارد.

به همین جهت عملیات اجرایی باند دوم این محور به منظور ارتقا سطح ایمنی و کاهش تصادفات و مدت زمان سفر و آلایندهای زیست محیطی و همچنین صرفه جویی در مصرف سوخت در دستور کار قرار گرفت که امروز با حضور ویر راه و شهرسازی و مسئولات استانی و همچنین تعدادی از نمایندگان مجلس مورد بهره برداری قرار گرفت.

کل مسیر به طول ۶۹ کیلومتر است و قطعه یک به طول ۲۸ کیلومتر افتتاح شد. قطعه دو به طول ۲۱ کیلومتر در دست احداث است و قطعه سوم به طول ۲۰ کیلومتر به اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی واگذار شده است.

از جمله مزایای این طرح ارتقا ایمنی مسیر و کاهش سوانح رانندگی به تعداد ۱۳۰ فقره در سال، کاهش زمان سفر به ۷۰ هزار نفر ساعت در سال معادل ۷۰ میلیارد ریال، کاهش آلاینده های زیست محیطی و صرفه جویی در مصرف سوخت به مبلغ ۳۵ میلیارد در سال می توان اشاره کرد.

گفتنی است در مراسم افتتاح این پروژه خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل و محمدجعفر علیزاده مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی وزیر راه و شهرساری را همراهی کردند.

نظر شما