شناسهٔ خبر: 37017 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین:

ایجاد اشتغال پایدار با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری حساب شده/ هزینه‌های فنی ساخت مسکن در کشور ما بالاست

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در نشست مشترک با انبوه‌سازان، فعالان و صاحب‌نظران بخش مسکن استان قزوین گفت: حوزه مسکن از جمله بخش‌هایی است که می‌تواند ایجاد اشتغال نماید و اندیشمندان و صاحب‌نظران بخش خصوصی باید برای تحقق این هدف در کنار دولت قرار گیرند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق لطفی در این جلسه با اشاره به نامگذاری سال به عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید – اشتغال گفت: موضوع اشتغال به ویژه اشتغال جوانان و متخصصان از جمله اولویت‌ها و موارد مهم است، ولی باید در نظر داشته باشیم که منظور از ایجاد اشتغال، شغل‌های موقتی و ناپایدار که باعث از بین رفتن بسترهای کاری مناسب هم می‌شود، نیست.

وی افزود: پیش از هر چیز باید بدانیم که امروز کجا ایستاده‌ایم تا بتوانیم راه درست حرکت به سوی فردا را برای خود ایجاد نموده و در مسیر آن حرکت کنیم.

حق لطفی با اشاره به اینکه شناختن ظرفیت و توانمندی‌ها از جمله مهم‌ترین ابزارهای پیشرفت است، تأکید کرد: اندیشمندان، صاحب‌نظران و فعالان بخش خصوصی در بخش‌های مختلف، راهکارها و پیشنهادهای خود را جهت اجرایی شدن سیاست‌های نظام ارائه دهند چرا که آن‌ها از زاویه دیگری به موضوعات نگاه کرده و از دل جامعه حرف می‌زنند.

دبیر شورای مسکن استان با بیان اینکه فعالان بخش مسکن می‌توانند نقش مؤثری در ایجاد رونق این حوزه داشته باشند، گفت: تحرک در حوزه ساخت‌وساز به تنهایی می‌تواند چندین بخش مهم دیگر را نیز به حرکت وا‌داشته و بسیاری از اهداف اشتغال و تولید را در کشور محقق نماید.

حق لطفی با اشاره به اینکه در حال حاضر در کشورهای توسعه یافته از فناوری‌های نسل ۳ و ۴ جهت احداث ساختمان استفاده می‌شود، تأکید کرد: با وجود همهٔ پیشرفت‌هایی که در صنعت ساختمان در کشور ما صورت گرفته، هنوز هم هزینه‌های فنی احداث ساختمان به ویژه در بخش‌های معماری و نازک‌کاری در کشور ما بالاست.

وی اضافه کرد: فعالان و انبوه‌سازان مسکن می‌توانند با ارائهٔ پیشنهادهای خود، بسترهای موردنیاز جهت بهره‌گیری از آخرین فناوری‌های نوین ساخت را فراهم نمایند.

نظر شما