شناسهٔ خبر: 37085 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

طی یک سال گذشته صورت گرفت:

رشد ۱۶ درصدی تناژ بارگیری در راه‌آهن هرمزگان

ترانزیت ریلی مدیرکل راه‌آهن هرمزگان از رشد ۱۶ درصدی تناژ و ۱۷ درصدی تعداد واگن در این اداره كل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران؛ محمد پورفخری مدیرکل راه‌آهن هرمزگان با تشریح عملكرد این اداره كل گفت: میانگین عملكرد روزانه این اداره كل در ۱۲ ماهه سال ۹۵ به تعداد ۷۶۶ دستگاه واگن بوده كه نسبت به میانگین عملكرد روزانه در ۱۲ ماهه سال گذشته ۱۶ درصد رشد داشته است.

وی در خصوص حمل بار در ۱۲ ماهه سال گذشته اظهار داشت: در بندر شهید رجایی از ابتدای سال جاری و مقایسه با مدت مشابه سال قبل، تاكنون شاهد رشد ۱۶ درصدی درزمینهٔ تناژ و ۱۷ درصدی درزمینهٔ تعداد واگن در این اداره كل بوده‌ایم. 

پورفخری افزود: سهم جابجایی بار توسط حمل‌ونقل ریلی نسبت به جاده در محوطه بندری شهید رجایی به ۵/۲۱ درصد رسید.

مدیرکل راه‌آهن گفت: در این مدت ۷ میلیون و ۷۴ هزار و ۴۰۵ تن بار بارگیری و حمل شده است كه ازنظر تعداد واگن ۸ درصد و از لحاظ تناژ ۱۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان كرد: درزمینهٔ تخلیه نیز ۱۰ میلیون و ۳۹۲ هزار تن حمل و در بندرعباس تخلیه‌شده است كه با مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ تعداد واگن ۱۹ درصد و از لحاظ تناژ ۱۹ درصد رشد را شاهد بوده‌ایم.

مدیرکل راه‌آهن هرمزگان اعلام كرد: درمجموع در این مدت جابجایی ۱۷ میلیون و ۴۶۶ هزار و ۱۳۵ تن محمولات اعم از ترانزیت، نفتی و غیرنفتی انجام‌گرفته كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ازلحاظ تعداد واگن ۱۵ درصد و تناژ ۱۶ درصد رشد داشته‌ایم.

وی اضافه كرد: در زمینه بارگیری مواد معدنی از معدن گل گهر ۲۸ درصد رشد و ریل از بندر شهید رجایی ۳۵۳ درصد رشد و كانتینر مس ۱۰۸ درصد رشد در محوطه بندری شهید رجایی را نشان می‌دهد.

همچنین گفتنی است؛ عملكرد راه‌آهن در زمینه تخلیه و بارگیری كانتینری در ۱۲ ماهه سال ۹۴ از ۶۱ هزار و ۷۰۰ TEU ، به ۹۴ هزار و ۹۱۶ TEU در سال ۹۵ رسیده است كه رشد ۵۴ درصدی را نشان می‌دهد.

نظر شما