شناسهٔ خبر: 37093 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

با هدف حفاظت از محیط‌زیست دریایی؛

پسماندهای مجتمع بندری امام خمینی (ره) بازیافت می‌شوند

بازیافت سایت بازیافت پسماندها با هدف اجرای کامل‌تر الزامات زیست‌محیطی و بازگشت دوباره سرمایه‌های ملی به چرخهٔ تولید در مجتمع بندری امام خمینی (ره) راه‌اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، معاون اداری و مالی این اداره کل با اشاره به فعالیت‌های مختلف در مجتمع بندری امام خمینی (ره) از جمله تردد کشتی‌ها، فعالیت‌های تخلیه و بارگیری کالا، فعالیت‌های عمرانی و در نتیجهٔ آن تولید انواع پسماندها گفت: مجتمع بندری امام خمینی (ره) به نمایندگی از سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان یگانه مرجع دریایی کشور در خصوص حفاظت از محیط‌زیست دریایی و جهت اجرای الزامات بین‌المللی و ملی، اقدام به تدوین و طراحی یک سیستم جامع مدیریت پسماند نموده است.

سیاوش در تشریح مزایای حاصل از فعالیت سایت بازیافت پسماند در این مجتمع بزرگ بندری به کاهش قابل ملاحظهٔ هزینه حمل و انتقال پسماندها، تسهیل و تسریع در خروج کامل پسماندها از سطح مجتمع بندری به محل‌های دفع بهداشتی و کاهش مشکلات زیست‌محیطی اشاره کرد.

وی در ادامه افزود: مجری سایت مذکور، ضمن فرهنگ‌سازی و آموزش جهت تفکیک پسماندها در محل تولید، نسبت به بسته‌بندی، انتقال و فروش مواد بازیافتی به عنوان مواد اولیه به کارخانه‌های بازیافت پسماندها اقدام نموده و در پی آن پسماندهای غیرقابل بازیافت را نیز جهت دفع بهداشتی به محل‌های تعیین شده توسط شهرداری و محیط‌زیست تحویل می‌نماید.

یادآور می‌شود بازیافت به آماده‌سازی مواد برای بهره‌وری دوباره گفته می‌شود. موادی بازیافت‌پذیر شامل آهن‌آلات، لاستیک، پلاستیک، شیشه، کاغذ، مقوا، برخی مواد شیمیایی و ... هستند. بازیافت از هدر رفتن منابع سودمند و سرمایه‌های ملی جلوگیری می‌کند و مصرف مواد خام و انرژی را کاهش می‌دهد. با این کار، تولید گازهای گلخانه‌ای نیز کاهش می‌یابد.

نظر شما