شناسهٔ خبر: 37102 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

شاخص فرابورس به مرز ۹۰۰ واحد رسید/ استقبال از اوراق تسیهلات مسکن

بورس شاخص کل فرابورس (آیفکس) امروز ( دوشنبه) همزمان با بازار بورس رشد قابل توجهی را تجربه کرد و با ۹ واحد رشد به مرز ۹۰۰ واحدی نزدیک شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شاخص کل فرابورس ایران که در جریان معاملات، امروز ابتدا تا ارتفاع ۹۰۲ واحدی صعود کرده بود، در نهایت با رشد ۹ پله و ثبت رقم ۸۹۹ واحد به کار خود پایان داد.

حجم و ارزش دادوستدهای روز دوشنبه، نسبت به روزهای گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش را تجربه کرد؛ به گونه‌ای که شاهد نقل ‌و انتقال بیش از ۴۹۷ میلیون ورقه به ارزش حدود سه هزار و ۲۴۲ میلیارد ریال در مجموع بازارهای ششگانه فرابورس ایران بودیم.

برپایه این گزارش در میان نمادهای فرابورسی، نمادهای «مفاخر»، «غگلپا» و «بالاس» با بیشترین میزان افزایش قیمت تا سقف پنج درصدی روبرو شده و در سمت دیگر نمادهای «سدبیر» و «کیمیا» به ترتیب با ۴.۸ و ۳.۶ واحد افت قیمت داشتند.

اوراق تسهیلات مسکن در دامنه قیمتی ۶۳۷ تا ۷۲۳ هزار ریال

بنابراین گزارش، در میانه این هفته مبادلاتی، اوراق تسهیلات مسکن (تسه) در بازه قیمتی ۶۳۷ تا ۷۲۳ هزار ریال خریدو فروش شدند و تسه اسفندماه ۹۵ با استقبال بیشتری از سوی متقاضیان روبرو شد.

همچنین در صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) نیز یک میلیون و ۷۲۰ هزار سهم به ارزش حدود ۲۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

رصد معاملات تابلو اوراق با درآمد ثابت نیز نشان می دهد که بیش از دو میلیون سهم به ارزش افزون بر ۲ هزار و ۱۹۷ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، شاخص کل بورس نیز امروز (دوشنبه) با جهش ۲۴۷ پله ای، پس از ورود به کانال ۷۸ هزار واحدی در جایگاه ۷۸ هزار و ۱۰۷ واحدی قرار گرفت.

نظر شما