شناسهٔ خبر: 37115 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سفر رئیس جمهوری به مازندران انجام شد؛

افتتاح اسکله بندر امیرآباد بهشهر/ بهره برداری از مجتمع تولید کاغذ امیرآباد/ اشتغالزایی مستقیم برای ۱۷۵ نفر/ آغاز عملیات اجرایی اتصال اسکله بندر امیرآباد به راه آهن سراسری

روحاني حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری در سفر یک روزه به استان مازندران برای بازدید و افتتاح از ۴۳ طرح در حوزه های مختلف عمرانی، بهداشت، آموزش، کشاورزی، اسکله بندر امیرآباد بهشهر را افتتاح و از مجتمع تولید کاغذ امیر آباد که برای ۱۷۵ هزار نفر اشتغال ایجاد می کند بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری در سفر به استان مازندران به منظور بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۴۳ طرح در بخش های مختلف، علمیات اجرایی اتصال اسکله بندر امیرآباد به راه آهن سراسری، بهره برداری از مجتمع تولید کاغذ امیرآباد در بهشهر با اشتغالزایی برای ۱۷۵ نفر آغاز شد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهور روز سه شنبه در جریان سفر به استان مازندران مجتمع تولید کاغذ امیرآباد در شهرستان بهشهر را افتتاح کرد.

رییس جمهور در بازدید از بخش های مختلف کارخانه تولید کاغذ امیرآباد با توضیح مسئولان در جریان اقدامات و فعالیت های این مجموعه صنعتی که توسط بخش خصوصی احداث شده قرار گرفت.

کارخانه تولید کاغذ امیرآباد وابسته به شرکت کاغذ تبریز با ظرفیت تولید سالانه ٥٥ هزار تن کاغذ چاپ و تحریر در شهرستان بهشهر با اعتباری بالغ بر ٢٢٠٠ میلیارد ریال احداث و برای ١٧٥ نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

افتتاح اسکله بندر امیرآباد بهشهر با حضور رئیس جمهوری

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی ابتدا ۶ پست اسکله بندرامیرآباد را بازدید کرد و از نزدیک در جریان کارکرد این پروژه بزرگ زیرساختی در بندرآمیرآباد به عنوان بزرگترین بندر شمال کشور قرار گرفت.

افتتاح این اسکله ها همزمان به صورت ویدیوکنفرانس با حضور رئیس جمهوی انجام شد.با بهره برداری از ۶ اسکله در بندرامیرآباد مازندران، ظرفیت بارگیری و تخلیه این بندر از چهار میلیون تن به ۷.۵ میلیون تن افزایش یافته است .

همچنین رئیس جمهوری ضمن افتتاح بزرگ ترین کارخانه کاغذ تحریر کشور در بندر امیرآباد، از مراحل تولید این کارخانه هم بازدید کرد. با بهره برداری از این کارخانه، حدود ۱۰ درصد نیاز کشور به واردات این نوع کاغذ کاهش یافته است.

این واحد صنعتی که در سال ۸۷ کلنگ زنی شده بود با کلید تدبیر دولت یازدهم با رفع موانع در سال جاری به مرحله تولید رسید. این واحد صنعتی سالانه حدود ۱۵۵ تا ۱۶۰ هزار تن کاغذ تحریر و چاپ تولید می کند و برای ساخت آن یک هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

همزمان با سفر رئیس جمهوری به مازندران در روز جاری ۴۳ پروژه عمرانی و زیرساختی در حوزه های بهداشت و درمان، کشاورزی، راهسازی، شیلات، صنعتی و معدنی با اعتباری افزون بر ۱۸ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

همچنین در این سفر عملیات اجرایی ۱۰ طرح زیربنایی نیز با اعتباری حدود ۱۵ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال شروع می شود.این دومین سفر دکتر حسن روحانی به مازندران در کسوت رئیس جمهوری است.

رئیس جمهوری پیش از این مهرماه ۹۴ در قالب بیست و سومین سفر استانی کاروان دولت تدبیر وامید نیز به مازندران سفر کرد که در آن سفر ۴۶ مصوبه با اعتباری حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال برای این خطه شمال کشور تصویب شد.

عملیات اجرایی اتصال اسکله بندر امیرآباد به راه آهن سراسری آغاز شد

همچنین، بازدید و افتتاح کارخانه کاغذسازی و ۶ پست اسکله امیرآباد بهشهر از جمله طرح های مهمی است که در سفر رئیس جمهوری به مازندران به بهره برداری رسید.

با بهره برداری از ۶ پست اسکله در این بندر ظرفیت بارگیری و تخلیه بار در این بندر به حدود ۷.۵ میلیون تن می رسد. با بهره‌برداری از پروژه های زیرساختی و تولیدی و صنعتی در بندرامیرآباد حداقل برای یک هزار و ۷۰۰ نفر ایجاد اشتغال می شود.

بیش از ۶ هزار میلیارد ریال از اعتبار مورد نیاز پروژه های افتتاحی و یا کلنگ زنی در بندرامیرآباد در سفر رئیس جمهوری از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی تامین شده است.

مهمترین پروژه های افتتاحی در بندر امیرآباد شامل کارخانه کاغذ سازی، ۶ پست اسکله، ۲ دهنه سیلوی ذخیره گندم، انبار ذخیره روغن، تجهیزات بارگیری و تخلیه مدرن، دیوار حفاظتی است.

افتتاح طرح های استان مازندران به صورت ویدئو کنفرانسی و نشست مردمی با نخبگان و فرهیختگان استان مازندران از برنامه های سفر یکروزه رئیس جمهوری به این استان شمالی کشور است/

نظر شما