شناسهٔ خبر: 37152 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جزئیات برگزاری نخستین جلسه کمیسیون اجرائی ایمنی راه‌های گیلان در سال ۹۶

جلسه چهل و چهارمین جلسه کمیسیون اجرائی ایمنی راه‌های استان و نخستین جلسه سال ۹۶ به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان و با حضور مدیرکل راه و شهرسازی، جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرائی و سایر اعضاء با محوریت ایمنی راه‌ها برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان، در این جلسه مهندس شعبانپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان ضمن تبریک سال نو و میلاد باسعادت امیرالمؤمنین حضرت امام علی (ع) از زحمات مجموعه دستگاه‌های دست‌اندرکار امر تسهیلات و خدمات سفر به استان گیلان در نوروز ۹۶ که با تمام امکانات و خالصانه، عزم خود را برای فراهم ساختن اسباب آسایش و رفاه و امنیت مسافران در ایام تعطیلات نوروز جزم کرده بودند و اقدامات رضایت بخشی در جهت میزبانی شایسته از میهمانان نوروزی و بهبود و ارتقای کیفیت خدمات‌رسانی در بخش‌های مختلف انجام گرفت تشکر کرد.

شعبانپور بیان کرد: با همت همه این دستگاه‌ها خوشبختانه در ایام تعطیلات نوروزی گره ترافیکی در درون‌شهری و برون‌شهری نداشتیم.

وی همچنین به افزایش ۱۷ درصدی مسافر، ۳۱ درصدی خودرو و افزایش ۴۸ درصدی تردد در نوروز ۹۶ نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: با وجود این افزایش مسافر و خودرو خوشبختانه از ۲۵ اسفند تا ۱۶ فروردین تلفات نوروزی ۹۵، ۴۷ نفر و تلفات نوروز ۹۶، ۴۳ نفر بود که کاهش ۸.۵ درصدی داشتیم و هرچند هنوز میانگین کشوری اعلام نشده ولی وضع خوبی داریم.

وی همچنین اظهار کرد: آمار کشته‌شدگان تصادفات جاده‌ای تا پایان سال ۹۴ تعداد ۶۴۹ نفر بود که این آمار در سال ۹۵ با کاهش ۳.۵ درصدی به تعداد ۶۲۶ نفر تقلیل پیدا کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان اضافه کرد: از آنجائی که بخش اعظمی از کشته‌شدگان تصادفات جاده‌ای مربوط به عابرین پیاده و راکبین موتورسیکلت است، با دستور استاندار محترم و همت دستگاه‌های ذیربط استان در سال ۹۵ تلاش مضاعفی انجام شد که ماحصل آن کاهش ۷/۴ درصدی تلفات عابرین پیاده و کاهش ۱۶/۵ درصدی تلفات راکبین موتورسیکلت در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ بود.

در پایان علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی با اجرای پروژه ادامه ۳/۲ کیلومتر آزادراه رشت – قزوین، ادامه محور سنگر سیاهکل و پروژه راه پل که در روزهای آخر سال ۹۵ به بهره‌برداری رسید، نقش بسیار زیادی در کاهش ترافیک  و به تبع آن، تصادفات جاده‌ای و ایمنی تردد را به همراه داشت تا موهبت‌های استان برای مسافرین محترم و استفاده‌کنندگان از جاده‌ها لذا بخش بوده و با خاطره‌ای خوش استان را ترک نمایند .

نظر شما