شناسهٔ خبر: 37158 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مهم‌ترين خبرهای استان‌ها در هفته اخیر:

سفر رئیس جمهوری به استان مازندران/ بازدید آخوندی از پروژه‌های عمرانی آذربایجان شرقی/ آغاز ریل‌گذاری محور نقده- ارومیه

گزارش آخر هفته  سفر رئیس جمهوری به استان مازندران و افتتاح همزمان اسکله‌های فاز دوم بندر امیرآباد، بازدید آخوندی از پروژه‌های عمرانی آذربایجان شرقی و افتتاح پروژه‌های ریلی و جاده‌ای و همچنین آغاز ریل‌گذاری محور نقده - ارومیه با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی از مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با مروزی بر اخبار راه و شهرسازی در استان‌های مختلف می‌توان اهم این اخبار را چنین مطرح کرد:

گیلان 

پروژه آسفالت راه‌های روستایی شهرستان‌های آستانه‌اشرفیه و رودبار در گیلان به بهره‌برداری رسید.

خراسان شمالی 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از تحویل بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شیروان به دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد.

مسئول اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: در طرح نوروزی، ۱۲ هزار و ۹۲۵ مورد بلیت برای جابجایی مسافران با ناوگان عمومی فروخته شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: در طرح نوروز ۹۶ تردد ۶ میلیون و ۵۷ هزار دستگاه خودرو در جاده‌های استان به ثبت رسیده است، این در حالیست که به گفته معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی، در نوروز امسال ۲۸/۵ درصد رانندگان عبوری از استان مرتکب تخلف شدند.

خراسان رضوی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی تاکید کرد که تا اين لحظه هيچگونه خرابی براثر وقوع زلزله در راه‌های مواصلاتی استان گزارش نشده است.

خوزستان 

معاون اداره تسهیلات تبصره‌ای بانک مسکن از رفع موانع پرداخت تسهیلات متمم ۳۰ به ۴۰ میلیون تومانی مسکن مهر به منظور تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام مسکن مهر استان خوزستان خبر داد.

همدان 

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: ریل‌گذاری راه‌آهن تهران- همدان در ایام تعطیلات نیز با تلاش بی‌وقفه ادامه داشته و در ایام تعطیلات ۱۵ کیلومتر ریل‌گذاری انجام شد و هم‌اکنون از پیشرفت خوبی برخوردار است.

آذربایجان شرقی

عملیات اجرایی قطعه یک آزاداره تبریز- مرند- بازرگان (تبریز- مرند) با حضور وزیر راه و شهرسازی و مقامات ملی و استانی و همچنین نمایندگان مجلس آغاز شد.

رئیس اداره عمران و بهسازی استان آذربایجان شرقی گفت: توافق‌نامه احیا و بازآفرینی میدان صاحب الامر تبریز به عنوان فضای شهری پویا منعقد شده و به زودی عملیاتی خواهد شد.

کردستان 

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان گفت: ۲۸ نقطه حادثه‌خیز جاده‌های بین‌شهری استان شناسایی آشکارسازی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در نشست رؤسای اداره‌های راه و شهرسازی استان بیان کرد: رویکرد ما در سال جدید پاسخ منطقی به مطالبات مردم و بهبود بیش از گذشته شرایط خدمت‌رسانی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان با اشاره به بهره‌برداری از ۷۰ کیلومتر راه در قالب ۱۰پروژه اقتصاد مقاومتی از برنامه‌ریزی برای تکمیل این پروژه‌ها در سال جاری خبر داد.

فارس

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس در پایان طرح ترافیکی انتظامی نوروز ۹۶ گفت: سامانه‌های هوشمند ثبت تخلف تأثیر به سزایی در کاهش تلفات جانی ناشی از تصادفات جاده‌ای در ایام نوروزی داشته است.

خراسان جنوبی

با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی بیمارستان ۱۴۶ تختخوابی حضرت رسول شهرستان فردوس در خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

قزوین 

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در نشست مشترک با انبوه‌سازان، فعالان و صاحب‌نظران بخش مسکن استان قزوین گفت: حوزه مسکن از جمله بخش‌هایی است که می‌تواند ایجاد اشتغال نماید و اندیشمندان و صاحب‌نظران بخش خصوصی باید برای تحقق این هدف در کنار دولت قرار گیرند.

آذربایجان غربی

در مراسمی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، معاون عمرانی استاندار، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل ترابری سازمان برنامه و بودجه کشور و مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی عملیات ریل‌گذاری محور نقده ارومیه آغاز شد.

یزد

مديركل راه آهن يزد از رشد ۲۳ درصدی ميزان تخليه و بارگيري مواد معدنی و محموله طی سال گذشته خبر داد.

مازندران

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت که همزمان با سفر رئیس جمهوری به این استان دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی ۱۶ هزار میلیارد ریالی طرح زیر ساختی را افتتاح یا کلنگ‌زنی شده است./

نظر شما