شناسهٔ خبر: 37160 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان خبر داد

کمبود محسوس بزرگراه در زنجان/ پرونده مسکن مهر استان تا پایان بهار۹۶ بسته می‌شود/ سکونت ۶۹ هزار نفر از شهروندان زنجانی در سکونت‌گاه‌های غیررسمی

كليم اله وثوقي مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه این استان دارای ۱۱۰ کیلومتر بزرگراه است، از برنامه‌ریزی برای ساخت ۳۶۰ کیلومتر بزرگراه و نیز ۲۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی جدید در قالب ۶ محور خبر داد.

کلیم‌الله وثوقی، مدیرکل راه و شهرسازی زنجان درگفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه اکنون ۲۰۰ کیلومتر آزادراه، ۱۱۰ کیلومتر بزرگراه و ۳۴۰ کیلومتر راه اصلی، ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی و ۴۰۲۰ کیلومتر راه روستایی در استان موجود است، عنوان کرد: استان زنجان از نظر وضعیت بزرگراهی با کمبود مواجه است و اکنون ۳۶۰ کیلومتر توسعه بزرگراهی و ۲۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی در قالب ۶ محور برای ارتباط با ۶ استان تعریف شده است که شامل محورهای زنجان- بیجار، خدابنده- همدان، زنجان- قزوین، زنجان- تخت‌سلیمان، زنجان- منجیل و زنجان- کلور است.

تعهدات دولت در حوزه مسکن مهر زنجان کاملا محقق می‌شود

وثوقی همچنین گفت: اکنون تعداد ۲۳۸۲ واحد در حال تکمیل است كه در فاصله زمانی فروردین ماه تا خرداد سال ۹۶ افتتاح خواهد شد. تعهد این استان در زمینه مسکن مهر ۳۲هزار و ۱۰۴ واحد بوده که تاکنون ۲۹ هزار و ۷۲۲ واحد آن تکمیل و تحویل متقاضیان شده و با تحویل ۲۳۸۲واحد تا پایان بهار ۹۶ صدر صد تعهدات این استان محقق می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان درباره وضعیت حاشیه‌نشینی مرکز استان نیز عنوان کرد: ۲.۸ درصد از محدوده شهر زنجان سکونت‌گاه غیررسمی است و حدود ۶۹ هزار نفر از جمعیت شهر زنجان در سکونت‌گاه‌های غیررسمی ساکن هستند.

وثوقی از تهیه طرح‌های پیشنهادی برای مناطق هفت‌گانه سکونت‌گاه‌های غیررسمی شهر زنجان خبر داد و گفت: از جمله پروژه‌های در دست اقدام در این سکونتگاه‌ها می‌توان به ایجاد مهد کودک و شورای محلات همچنین اصلاح شبکه‌های آب و احداث خانه‌های بهداشت اشاره کرد.

نظر شما