شناسهٔ خبر: 37167 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

شاخص کل بورس آخرین روز کاری را با ۲۴ پله صعود پایان داد/ پیشتازی ارزش معاملاتی اوراق مسکن درمیان سایر اوراق

بورس شاخص کل بورس در روز چهارشنبه در آخرین روز کاری این هفته ۲۴ واحد رشد کرد و رقم ۷۸ هزار و ۱۳۲ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در معاملات بیش از یک میلیارد و ۱۸۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲ هزار و ۳۶۳ میلیارد ریال در ۱۰۴ هزار و ۸۳۵ نوبت مبادله شد.

بیشتر شاخص های اصلی بازار سرمایه امروز رشد کردند؛ بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) هشت واحد، شاخص کل (هم وزن) ۵۷ واحد، شاخص قیمت (هم وزن) ۴۵ واحد و شاخص بازار دوم ۲۲۸ واحد افزایش یافت. اما شاخص آزاد شناور سه واحد و شاخص بازار اول ۱۴ واحد افت کرد.

نمادهای رمپنا (مپنا) و خپارس (پارس خودرو) در معاملات امروز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند، در مقابل، فولاد (فولاد مبارکه)، ومعادن (توسعه معادن و فلزات)، اخابر (مخابرات)، خودرو (ایران خودرو) و شپدیس (پتروشیمی پردیس) بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بر جای گذاشتند.

حق تقدم کارخانجات قند قزوین، حق تقدم شیمی دارویی داروپخش، حق تقدم فولاد آلیاژی ایران و مس شهید باهنر در معاملات امروز، بیشترین رشد قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش نرخ نیز به حق تقدم لبنیات پاک، حق تقدم آهنگری تراکتورسازی ایران، حق تقدم سیمان کردستان، فراوری مواد معدنی ایران و تولیدی گرانیت بهسرام اختصاص یافت.

رشد حجم و ارزش معاملات فرابورس

به گزارش ایرنا، فرابورس ایران مبادلات این هفته را در حالی به پایان رساند که امروز حجم و ارزش معاملات افزایش یافت.

در معاملات امروز، بیش از ۶۹۱ میلیون ورقه به ارزش حدود چهار هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال در ۴۸ هزار و ۵۶۵ نوبت در بازارهای شش‌گانه فرابورس مبادله شد.

در مجموع بازارهای اول و دوم بیش از ۲۴۲ میلیون سهم به ارزش افزون بر ۶۸۳ میلیارد ریال دست به دست شد.

در مجموع در تابلو تسهیلات مسکن ۳۵ هزار و ۸۵۱ ورقه به ارزش نزدیک به ۲۶ میلیارد ریال خریدوفروش شد.

اوراق تسهیلات مسکن (تسه) اسفندماه ۹۵ همچنان در ادامه روند چند روز گذشته خود بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را میان این اوراق به خود اختصاص داده است.

در مبادلات امروز، حجم و ارزش معاملات اوراق با درآمد ثابت کاهش یافت؛ به طوری که تابلوی این اوراق میزبان دادوستد بیش از ۱۶۱ هزار ورقه به ارزش حدود ۱۵۲ میلیارد ریال بود.

شاخص کل فرابورس ایران معاملات هفته سوم این ماه را در ارتفاع ۸۹۶ واحدی به پایان رساند و با وجود اینکه نسبت به دیروز ۲ واحد افت را تجربه کرد، در مقایسه با روز مشابه هفته گذشته هفت پله صعود کرد.

دوشنبه گذشته شاخص کل فرابورس ایران با رشد ۹ پله ای و رسیدن به رقم ۸۹۹ واحد، رکورد جدیدی را به ثبت رساند.

نظر شما