شناسهٔ خبر: 37168 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مهدی جعفری خبر داد:

بهره برداری از ۲۰۹ کیلومتر بزرگراه در خراسان جنوبی/ احداث۴۵ درصد بزرگراه‌های استان در دولت تدبیر و امید

مهدی جعفری مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: ۲۰۹ کیلومتر بزرگراه در زمان دولت تدبیر و امید در این استان به بهره برداری رسید و ایجاد بزرگراه از ۸۱ درصد رشد برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهدی جعفری، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اعلام این خبر افزود: ۴۵ درصد بزرگراه‌های استان در زمان دولت تدبیر و امید احداث و به بهره‌برداری رسید و امسال ۱۵۶ کیلومتر باند دوم بزرگراه توسط این اداره کل آسفالت خواهد شد.

وی اظهار کرد: احداث و بهره برداری ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه از مصوبه های سفر رئیس جمهوری به خراسان جنوبی بود که تاکنون ۸۱ کیلومتر آن به بهره برداری رسید، ۱۹ کیلومتر دیگر آماده آسفالت و از پیشرفت متوسط ۷۶ درصدی برخوردار است.

جعفری ادامه داد: اولویت اختصاص اعتبار به پروژه های اقتصاد مقاومتی و سفر رئیس جمهوری به خراسان جنوبی در حوزه راه هاست.

به گزارش ایرنا، وی اظهار کرد: تا قبل از سال ۱۳۹۳،طول راه های روستایی استان چهار هزار و ۷۶۸ کیلومتر بود که در سه سال گذشته به پنج هزار و ۴۷۰ کیلومتر افزایش یافت.

جعفری یادآور شد: راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار در شهرستان‌های بشرویه، سرایان و فردوس در شمال خراسان جنوبی در این دولت تکمیل شد.

وی اظهار کرد: ۱۹۹ کیلومتر پروژه مصوب حوزه راه در چارچوب اقتصاد مقاومتی در استان تعریف شد که تاکنون ۱۴۵ کیلومتر آن زیربار ترافیک قرار گرفت، پیش‌بینی می‌شود تا پایان تیر ماه امسال بقیه این راه ها تکمیل شود.

وی ادامه داد: قبل از دولت یازدهم راه ۷۴۹ روستای استان آسفالت بود که در مدت چهار سال دولت تدبیر و امید به ۸۰۰ روستا افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: مناطق روستایی شهرستان های نهبندان و سربیشه از لحاظ راه روستایی با محرومیت بیشتری مواجه است، امیدواریم تا پایان سال ۱۳۹۶ راه های روستایی این شهرستان ها تکمیل شود.

مدیرکل راه وشهرسازی خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر ۴۶۸ کیلومتر بزرگراه یک طرفه، هزار و سه کیلومتر راه اصلی در استان وجود دارد.

جعفری یادآور شد: جایگاه خراسان جنوبی در بخش راه های شریانی پنجم، آزاد راه ۳۱، بزرگراه ۱۳، راه های اصلی هفتم، راه های فرعی و راه های روستایی در کشور پنجم است.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی به ۱۰۰ کیلومتر آزاد راه ، ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه و ۳۰۰ کیلومتر راه اصلی نیاز دارد تا به متوسط کشوری برسد، افزود: با توجه به پایین بودن شاخص توسعه استان در بخش راه، توجه ویژه به این حوزه ضروری است.

جعفری در ادامه یادآور شد: تعهد استان در بحث مسکن مهر ۳۱ هزار و ۲۴۶ واحد بود از ابتدای دولت تدبیر و امید ۲۹ هزار و ۴۲۴ واحد مسکن مهر تکمیل و تحویل شد و رشد ۱۹۹ درصدی داشت.

این مسئول اظهار کرد: قبل از دولت تدبیر و امید تنها ۹ هزار و ۸۲۸ واحد مسکن مهر احداث و تحویل شده بود.

وی تصریح کرد: در حوزه شهرسازی و معماری تا ابتدای سال ۱۳۹۲ ،۱۹ طرح جامع در شهرهای استان تهیه شده بود که در مدت سه سال و نیم فعالیت دولت یازدهم برای هر ۲۸ شهر استان طرح جامع تصویب و به شهرداری ها ابلاغ شد که در این حوزه شاهد رشد ۴۷ درصدی هستیم.

جعفری تصریح کرد: همچنین در ابتدای سال ۱۳۹۲ تنها هشت شهر طرح تفصیلی داشت، هم اکنون ۱۵ شهر استان دارای طرح تفصیلی است و در این حوزه هم شاهد رشد ۸۸ درصدی هستیم.

وی اضافه کرد: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون این اداره کل متولی ۳۰ پروژه ساختمانی دولتی و عمومی با زیربنای ۹۰ هزار متر مربع با اعتبار هزار میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال بود.

وی تاکید کرد: تاکنون این اداره کل توانسته است ۴۸ هزار متر مربع با اعتبار ۵۶۰ میلیارد ریال را تکمیل و تحویل دستگاه‌های مربوط دهد.

به گفته جعفری همچنین در سال ۱۳۹۵، ۱۵ هزار متر مربع ساختمان با اعتبار ۴۷۰ میلیارد ریال تکمیل و تحویل دستگاه‌های بهره بردار شد.

وی افزود: پروژه‌های یادشده شامل بیمارستان، احداث ساختمان اداره‌های کل، فرمانداری، بخشداری، مجتمع‌های فرهنگی و سالن‌های ورزشی و خانه‌های سازمانی است.

نظر شما