شناسهٔ خبر: 37171 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

ادامه بارندگی‌های متناوب طی چند روزآینده/ ورود سامانه جدید بارش از فردا

هوا شناسی - بارندگی سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی با گذر امواج تراز میانی جو از روی کشور، طی چند روز آینده به تناوب کشور تحت تاثیر قرار گرفته و بارندگی در برخی از مناطق کشور را مشاهده خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز (چهارشنبه) آسمان در برخی از مناطق غرب، دامنه‌های البرز، مناطق مرکزی و شمال شرق رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت مورد پیش بینی است.

وضعیت مزبور در سواحل دریای خزر به ویژه در مناطق مرکزی ادامه دارد و از بعدازظهر با حرکت این سامانه به سمت شرق، بارش در مناطق شرقی سواحل دریای خزر نیز گسترش پیدا می‌کند.

به گزارش ایرنا، همچنین وزش باد شدید در جنوب غرب، سمنان و خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود و شدت بارش امروز در استان کرمانشاه، کردستان، دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از خراسان رضوی مورد انتظار است.

روز پنجشنبه ( ۲۴ فروردین ) بارش با شدت کمتر در دامنه‌های زاگرس، مناطق مرکزی و شمال شرق رخ خواهد داد و از اواخر وقت پنجشنبه (فردا) سامانه بارشی دیگری از سمت مرزهای غربی و شمال غرب وارد کشور می‌شود که عمده بارش‌ها در روز جمعه این هفته در همین مناطق صورت می‌گیرد.

براساس پیش بینی سازمان هواشناسی کشور، روزهای پنجشنبه و جمعه ( ۲۴ و ۲۵ فروردین ) این هفته، پدیده گرد و غبار در جنوب غرب کشور دور از انتظار نیست و در این دو روز افزایش قابل ملاحظه دما بین ۱۰ تا ۱۵ درجه در سواحل دریای خزر به همراه وزش باد شدید در استان اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما