شناسهٔ خبر: 3719 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

علیزاده:

كمبود ۵ هزار و ۷۰۰ تخت مراقبت‌هاي ويژه ICU در كشور/ بیمارستان‌های جدید کمبود تخت مراقبت‌هاي ويژه را برطرف می‌کنند

جعفر عليزاده مدیرعامل سازمان مجري ساختمانها و تاسيسات عمومي و دولتي از كمبود ۵ هزار و ۷۰۰ تخت مراقبت‌هاي ويژه ICU در كشور خبر داد و گفت: در تمام بيمارستان‌هاي در حال ساخت براي جبران اين كمبود تخت‌هاي آي سي يو به ميزان كافي پيش بيني شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازي آذربايجان غربي، محمدجعفر عليزاده روز جمعه ۳ بهمن در بازديد از طرح توسعه بيمارستان شهيد قلي پور بوكان گفت: براي جبران كمبود تعداد تخت مراقبت‌هاي ويژه در كشور نيازهاي جديدي را در بيمارستانهاي در حال ساخت لحاظ مي كنيم.

وي با اعلام اينكه با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي هماهنگي هايي براي افزايش تعداد تخت‌هاي مراقبت‌هاي ويژه انجام شده است، ادامه داد: در تمام بيمارستان‌هاي جديد براي جبران اين كمبود تخت‌هاي آي سي يو به ميزان كافي پيش بيني شده است. در حال حاضر با كمبود پنج هزار و ۷۰۰ تخت مراقبت‌هاي ويژه آي سي يو، در كشور مواجه هستيم تا ضريب اشغال تخت هاي بخش هاي مراقبت ويژه در كشور به ۱۰۰ درصد برسد.

مدير عامل سازمان مجري ساختمان ها و تاسيسات دولتي و عمومي همچنین از طرح ساخت بيمارستان ۱۶۰ تختخوابي خوي بازديد کرد و گفت: اكنون ۱۴۰ بيمارستان نيمه تمام با ۲۴ هزار و ۲۰۰ تخت در كشور در حال ساخت است و اولويت دولت ساخت و تكميل اين بيمارستان ها است.

در ادامه مدير كل راه و شهرسازي آذربايجان غربي با اشاره به ارتقا تعداد تخت‌هاي بيمارستان از ۱۶۰ به ۲۱۷ تختخوابي یادآور شد: مساحت اين پروژه ۲۹ هزار و ۸۰۰ متر مربع و زيربناي آن ۱۵ هزار و ۲۷۰ مترمربع است كه تاكنون براي اجراي پروژه ۱۵۰ ميليارد ريال هزينه شده و ۱۲۰ ميليارد ديگر نيز براي اتمام آن هزينه خواهد شد. اين بيمارستان شامل بخشهاي مختلف از جمله درمانگاه بستري، مراقبتهاي وي‍ژه، راديولوژي، راديوگرافي، آزمايشگاه، داروخانه،CCU، ICU،NICU  و كلينيك هاي تخصصي از قبيل داخلي، قلب و عروق است.

وي پيشرفت فيزيكي پروژه را ۷۰ درصد اعلام كرد و گفت: پيش بيني مي شود عمليات اجراي اين پروژه تا پايان سال ۹۴ به اتمام برسد. /

نظر شما