شناسهٔ خبر: 37224 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

تا پایان دولت دوازدهم؛

۵۰۰ واگن به ناوگان رجا افزوده می شود

محمد رجبی مدیرعامل شرکت رجا با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای دریافت کمک از سهامداران رجا گفت: تا پایان دولت دوازدهم۵۰۰ واگن به ناوگان رجا افزوده می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا محمد رجبی در مراسم تجلیل از زنان شاغل در رجا با اشاره به توانمندی و اثر بخشی زنان در توسعه جوامع همچنین اثر بخشی زنان شاغل در رجا، از تلاش ها و زحمات آنان در پیشبرد اهداف و برنامه های توسعه ای شرکت، قدردانی کرد.

وی اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش دوستان و پیگیری های مجدانه توانستیم از برنامه خود دفاع کرده و در روزهای پایانی سال ۹۵، سهامداران را متقاعد کردیم تا افزایش سرمایه ۱۲۰ میلیارد تومانی رجا را ابلاغ کنند.

رجبی در خصوص وضعیت رجا و تغییراتی که باید صورت بگیرد، گفت: بر اساس دانش مدیریت، این شرکت با وضعیت موجود نمی تواند به حیات خود ادامه دهد و باید تغییراتی در رجا انجام شود. بر این اساس مجموعه ای به شکل شرکت تعمیرات و نگهداری، فعالیت خود را در ماه های آینده آغاز خواهد کرد و بخشی از واحدهای فنی به آن شرکت منتقل خواهند شد.
وی افزود: این گونه اقدامات ادامه می یابد تا جایی که مجموعه شرکت رجا به هلدینگ تبدیل شود و با این فلسفه به نظر می رسد چارچوب های قبلی باید تغییر یابد.

رجبی با اشاره به جایگاه و اهمیت منابع انسانی در هر سازمانی گفت: توانمندسازی و مهارت آموزی متناسب با شغل همکاران از اقداماتی است که براساس برنامه های آموزشی در ابتدای هر سال و در بازه زمانی سه ساله باید انجام شود. همچنین چابک سازی سازمانی از دیگر اقداماتی است که باید در مورد رجا صورت گیرد.

وی با بیان این که برای پویا و زنده ماندن رجا باید تصمیم گیری درستی انجام دهیم و باید به تناسب فعالیت هایی که انجام می دهیم تلاش کنیم و کارآیی لازم را برای توسعه و پیشرفت شرکت انجام دهیم.
رجبی اظهار داشت: همه این اقدامات در راستای درآمد زایی و افزایش سرمایه و بهبود وضعیت شرکت انجام می شود.

مدیرعامل رجا با اشاره به قراردادهای خرید ناوگان، بازسازی و نوسازی واگن ها و اضافه شدن آنها به ناوگان رجا اظهار امیدواری کرد: با این اقدامات بدون شک شاهد ارتقای کیفیت و کمیت بیش از پیش خدمات دهی به مسافران خواهیم بود.

رجبی در بخشی از این مراسم با اشاره به اهمیت تعلق خاطر کارکنان به سازمان خود افزود: همه باید تلاش کنیم در توسعه بازاریابی و جذب مشتری فعال باشیم و از هر فرصتی برای تبلیغ و بازاریابی و فروش بلیت استفاده کنیم به عبارت دیگر باید در راستای اهداف کیفی سازی خدمات رجا تلاش همه جانبه داشته باشیم.

رئیس هیأت مدیره رجا نیز در این مراسم با اشاره به عمر بالای واگن ها و فرسودگی ناوگان رجا گفت: با این وضعیت ما سهم خود را از بازار از دست می دهیم اما باید با تلاش و پشتکار فراوان و اقداماتی که صورت گرفته شرکت را سرپا نگه داریم تا از این دوره بحرانی به سلامت عبور کنیم.

سید محمد راشدی گفت: با توجه به قراردادهای موجود و انعقاد قرارداد خرید ناوگان ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت، امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم حداقل ۵۰۰ دستگاه واگن به ناوگان رجا اضافه کنیم که در این صورت عمر ناوگان به پنج سال کاهش می یابد؛ براین اساس نیاز به تلاش مضاعف داریم و در این راستا ممکن است اختلالات پرداختی و اقتصادی داشته باشیم که باید با شکیبایی و تحمل از این مرحله گذر کنیم.

رئیس هیات مدیره رجا در پایان گفت: امیدوارم سال ۹۶ سال موفقیت برای رجا باشد و با ورود ناوگان نو و تلاش همکاران بویژه زنان همکار که نقش مهمی در خانه دارند در شرکت هم برای سرعت بخشی به توسعه و بهبود وضعیت شرکت مشارکت داشته باشند.

نظر شما