شناسهٔ خبر: 37237 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین خبر داد:

آغاز عملیات گسترده پروژه‌های راهسازی استان قزوین/ چهارخطه کردن محورهای آوج-رزن، دانسفهان- رحیم‌آباد و اک تا اسفرورین/ احداث زیرگذر حصار خروان

راهسازی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین از آغاز و ادامه عملیات گسترده لکه‌گیری، بهسازی، اجرای روکش آسفالت و همچنین تعریض و چهار خطه کردن محورهای اصلی و روستایی استان با توجه به آغاز فصل بهار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق لطفی با اعلام این خبر گفت: پروژه تعریض (تبدیل به بزرگراه) و بهسازی محور اصلی و پرتردد آوج به رزن به طول ۵ کیلومتر از جمله طرح‌های مهمی است که پس از انجام مطالعات و بررسی‌های کارشناسی، عملیات اجرای آن آغاز شده است.

وی افزود: در این مرحله بخش انتهایی این محور از حوزه استحفاظی استان به سمت آوج چهارخطه می‌شود.

حق لطفی اضافه کرد: تعریض و بهسازی مسیر دانسفهان - سه‌راهی رحیم‌آباد به طول ۷ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۲۵ هزار میلیون ریال یکی دیگر از پروژه‌های در دست احداث این اداره کل است که فعالیت خود را آغاز کرد.

رئیس شورای حمل‌ونقل استان با اشاره به اهمیت چهارخطه کردن محورهای اصلی استان در افزایش سطح ایمنی و تسهیل در عبور و مرور خودروها اظهار کرد: پیمانکار پروژه تعریض و بهسازی محور شامی شاپ به دانسفهان محدودهٔ سه‌راهی اک تا اسفرورین به طول ۶ کیلومتر نیز کار خود را شروع کرده است.

حق لطفی اضافه کرد: احداث زیرگذر حصار خروان با دهانه ۸ متر در محل تقاطع راه دسترسی با محور جاده قدیم قزوین – آبیک نیز از طرح‌هایی است که پس از انجام هماهنگی‌های لازم با پلیس‌راه استان به انجام خواهد رسید.

دبیر کمیته ایمنی راه‌های استان قزوین در ادامه گفت: انجام عملیات بهسازی و اجرای روکش آسفالت در بخش گسترده‌ای از راه‌های اصلی شهرستان‌های تاکستان و آوج نیز در دستور کار قرار داشته و با توجه به اولویت اجرایی می‌شود.

حق لطفی بهسازی و مناسب‌سازی راه‌های روستایی را از جمله برنامه‌های اولویت‌دار اداره کل راه و شهرسازی دانسته و بیان کرد: به یاری خدا اجرای عملیات لکه‌گیری، روکش آسفالت و بهسازی حدود ۳۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در شهرستان‌های استان پیش‌بینی شده که به مرور اجرایی می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی اضافه کرد: مسیر چهارراه شاهین تپه به مهدی‌آباد به طول ۳ کیلومتر در بویین‌زهرا و محور اردلان به دشتک به طول ۱۰ کیلومتر در آوج از جمله این برنامه‌ها می‌باشند.​

نظر شما