شناسهٔ خبر: 37255 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست مدیر املاک و حقوقی راه و شهرسازی استان مرکزی خبر داد:

پیشگامی راه و شهرسازی استان مرکزی با مجموع ۴۷۲ هکتار رفع تصرف اراضی دولتی

علی آقا زاده مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی از پیشگام بودن این اداره کل در اکثر شاخص‌های این حوزه در بین ادارات کل استانی در دولت تدبیر و امید خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، علی آقازاده در پایان جلسه ویژه برنامه‌ریزی آغاز به کارگروه‌ها و مدیریت‌های این اداره کل که با حضور مجید شارقی، مدیرکل، مدیران و دبیران کارگروه‌های این مجموعه در هفته پایانی فروردین‌ماه برگزار شد، گفت:

حوزه مدیریت املاک و حقوقی با توجه به اینکه روزانه محل مراجعه ارباب‌رجوع در خصوص استعلامات و صدور اسناد دولتی مرتبط با تملک املاک و اراضی بوده و در خصوص مباحث مختلف حقوقی نیز وظایف خطیری را برعهده دارد از اهمیت ویژه‌ای از حیث خدمات‌رسانی به شهروندان و مردم شریف استان مرکزی برخوردار است.

وی در خصوص اهم عملکرد این مدیریت در طول دولت تدبیر و امید افزود: در خصوص اسناد دریافتی (تحصیلی) به تعداد ۴۵ مورد به متراژ ۲۶۸۳/۱۲۲۳ هکتار در محدوده و حریم در سطح کل استان دریافت شده است.

در خصوص قراردادهای اجاره عرصه ۲۳۵۰ مورد قرارداد اجاره عرصه منعقد شده است.

اخذ اسناد تک‌برگی با توجه به یکسان‌سازی اسناد دولتی از دفترچه‌ای به تک‌برگی تاکنون تعداد ۲۹۵۰ سند به اسناد تک‌برگی تبدیل شده است.

صورت‌مجلس تفکیکی در سطح تعداد ۱۲۳۸ قطعه و در طبقات ۱۶۰۰ واحد انجام شده است.

آقازاده با اشاره به اقدامات این مدیریت در بخش امور حقوقی بیان کرد: در سه سال و نیم گذشته تعداد ۲۴۸ پرونده با موضوع اجرای آرای صادره له اداره کل و همچنین در خصوص طرح دعاوی و دفاع از پرونده‌های حقوقی، کیفری و اداری و در جریان، تعداد ۷۵۰ پرونده طرح و به سرانجام رسیده است.

گفتنی است در همین راستا توسط اکیپ‌های گشت حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن مستقر در اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی بالغ بر ۴۷۲ هکتار از اراضی ملی این استان به ارزش تقریبی ۲۳۸ میلیارد تومان رفع تصرف شده است.

نظر شما