شناسهٔ خبر: 37258 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در بازدید رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس از استان ایلام صورت گرفت:

بررسی و پیگیری تأمین اعتبار پروژه‌های راه و شهرسازی استان ایلام

تونل کبیرکوه در بازدید رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از استان ایلام تأمین اعتبار پروژه‌های راه و شهرسازی استان ایلام مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی ایلام، مهندس محمدرضا رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، مهندس کاظم‌زاده نماینده استان در مجلس شورای اسلامی و عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران و مهندس بحرینی دبیر کمیسیون مذکور به همراه مهندس پولادی معاون امور عمرانی استانداری ایلام، مهندس میر جعفریان مدیرکل راه و شهرسازی استان، مهندس دلخواه مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان و جمعی از مسئولین ضمن بازدید از پروژه تونل کبیر کوه و پروژه چهارخطه دهلران – اندیمشک و ... به بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های راه‌سازی استان پرداخته و راهکارهای تأمین اعتبار این پروژه‌ها را ارزیابی کردند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در این بازدید گفت: راه‌های استان ایلام در حال توسعه است و به طبع توسعه راه‌های استان زمینه توسعه همه‌جانبه استان فراهم خواهد شد.

میرجعفریان افزود: کل محور اصلی اربعین (ایلام به مهران) در حال تبدیل به بزرگراه شدن است و مطالعات چهارخطه مهران به دهلران در حال انجام و ارزیابی است ضمن اینکه عملیات بزرگراه قطعه اول دهلران به اندیمشک با سرعت مناسب در حال انجام است ضمن اینکه حفاری تونل کبیرکوه ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی بیان کرد: ۲۷۰۰ متر از تونل ۴۷۰۰ کبیرکوه از سمت آبدانان حفاری شده و حدود ۳۰۰ متر در قالب دو تونل دسترسی از سمت دره شهر نیز حفاری شده و دو تونل حدود ۵۰۰ متر از این سمت در حال حفاری است تا به تونل اصلی از سمت دره شهر دسترسی پیدا گردد.

میرجعفریان نقش تونل کبیرکوه در آینده با تکمیل راه‌های حمیل به سیروان و سیروان به بدره را در احداث کریدور شمال غرب به جنوب کشور را حیاتی خواند و افزود: این مهم توسعه استان و ارتباط ۴۲۰ متری مرز مشترک استان با کشور عراق و حضور زائران نقاط مختلف کشور به عتبات عالیات را تسهیل خواهد کرد.

مهندس کاظم‌زاده نماینده استان در مجلس شورای اسلامی و عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران نیز در این بازدید با اشاره به پروژه‌های مهم راه‌سازی استان گفت: تلاش خواهیم کرد تا با تأمین اعتبار لازم زمینه تسریع اجرای این پروژه‌ها را فراهم آوریم.

رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از مردم شریف استان در حماسه اربعین و مهمان‌نوازی مردم استان ایلام گفت: در آینده نزدیک جلساتی با مقامات ارشد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و همچنین وزارت راه و شهرسازی و مسئولین استان ایلام خواهیم داشت و راهکارهای تأمین اعتبار پروژه‌های راهسازی استان که پروژه‌های ملی و تاثیرگذار برای تمام کشور می‌باشند مورد بررسی قرار خواهیم داد.

نظر شما