شناسهٔ خبر: 37260 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در نوروز امسال؛

حمل بار در راه آهن يزد ۵۰ درصد افزايش يافت/ صدرنشینی ۱۶ ساله راه‌آهن یزد در حمل ریلی بار کشور

مصطفی داودی مديركل راه آهن استان يزد گفت: ضريب اشغال قطارهاي اين استان درنوروز امسال ۹۵ درصد بوده و حمل بار در اين ايام نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد افزايش يافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ سیدمصطفی داودی گفت: نوروز امسال با توجه به اقدام های انجام شده در مجموعه راه آهن استان شاهد افزایش استقبال مسافران نوروزی از قطارها بویژه در مسیرهای تهران و مشهد مقدس بوده ایم.

مدیركل راه آهن یزد یكی از موفقیت نوروز امسال را توجه ویژه به حمل بار با وجود اولویت داشتن جابجایی مسافر با قطار عنوان كرد و افزود: برای نخستین بار در استان حمل بار در این ایام شلوغ جابجایی مسافر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد افزایش یافت كه مورد توجه كارخانه داران و تجار قرار گرفت.

گفتنی است؛ استان یزد و بخصوص شهر یزد به واسطه قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی كشور از جایگاه خاصی در حمل‌و نقل مسافر و بار در كشور برخوردار است.

و همچنین چهار اداره كل راه آهن به راه آهن یزد متصل است كه موجب شده وظیفه ترانزیت و اتصال شبكه های ریلی راه آهن اصفهان، شرق، كرمان و هرمزگان را بر عهده بگیرد.

وی یادآور شد؛ راه آهن استان یزد با سهم بیش از ۳۷ درصدی حمل و نقل بار راه آهن جمهوری اسلامی ایران در طول ۱۶سال گذشته در جایگاه نخست كشور قرار داشته است و بیش از ۸۰ درصد مواد معدنی و افزون بر ۷۰ درصد بارهای ترانزیتی كشور از این استان عبور می كند.

نظر شما