شناسهٔ خبر: 37277 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین:

طرح موزه تاریخ تمدن جهان اسلام مختلط و واجد ارزش انتفاعی خواهد بود/انتخاب مشاور طراحی از طریق مسابقه

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین از برگزاری جلسه پیگیری، هماهنگی و راهبری اجرای طرح موزه تاریخ تمدن جهان اسلام با حضور محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق لطفی در این جلسه که اعضای هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران بهسازی شهری ایران و دکتر نصرتی شهردار قزوین نیز در آن حضور داشتند، گفت: قزوین شهری در مسیر توسعه بوده و جزئی از تمدن ایران کهن است، امیدواریم پروژه احداث این موزه با سرعت مطلوبی اجرا شود تا شاهد اثری فاخر در شان تاریخ تمدن جهان اسلام در شهر قزوین باشیم.

حق لطفی با تأکید بر لزوم تعریف و اجرای پروژه‌هایی از این دست در همه شهرهای استان افزود: با توجه به حمایت مؤثر و همه‌جانبه شرکت مادر تخصصی عمران بهسازی شهری ایران و همچنین حضور و آمادگی شهرداری قزوین، می‌توانیم شاهد اجرای یک موزه متفاوت و دیدنی در شهر قزوین و در بافت تاریخی آن باشیم.

وی با اشاره به بررسی انجام شده در خصوص مسائل حقوقی پروژه، نحوه تجهیز منابع و چگونگی طراحی و فازبندی آن در این جلسه اظهار کرد: تدقیق، تعیین و ثبت آورده شرکت عمران بهسازی وزارت راه و شهرسازی و شهرداری قزوین شامل اراضی، پروانه‌ها و مالکیت آن‌ها از جمله مصوبات این جلسه بود.

دبیر ستاد بازآفرینی استان با بیان اینکه موافقت‌نامه اجرایی این موضوع به همراه نکات مربوطه میان طرفین تنظیم می‌شود، ادامه داد: تعیین وضعیت آورده طرفین و تعیین شرکت عمران و مسکن‌سازان استان قزوین به عنوان کارگزار اجرایی این موضوع به موجب ماده ۴ قانون حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی از جمله موارد این تفاهم‌نامه است.

حق لطفی با تأکید بر لزوم مختلط و واجد ارزش انتفاعی بودن طرح موزه تاریخ تمدن جهان اسلام بیان کرد: انتخاب مشاور این پروژه جهت طراحی، با توجه به اهمیت آن که قرار است نمونه‌ای شاخص در جهان اسلام باشد، از طریق مسابقه و فراخوان انجام شده و مجموعه دستگاه‌های اجرایی به ویژه شرکت عمران بهسازی شهری راه و شهرسازی نیز بر روند تهیه طرح نظارت کامل خواهند داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به اینکه طرح معماری تهیه شده به تصویب کمیسیون ماده ۵ قزوین نیز خواهد رسید، یادآور شد: تعیین سهم استانداری و وظایف مجمع جهانی شهرهای اسلامی و نحوه اجرای پروژه و برنامه زمان‌بندی آن از دیگر موارد مورد بررسی در تفاهم‌نامه است.

دبیر کمیسیون ماده ۵ با بیان اینکه تملکات باقیمانده در طرح توسط شهرداری صورت خواهد گرفت، گفت: امیدواریم با هم‌افزایی و حضور مؤثر کلیه دستگاه‌های مرتبط و اثرگذار شاهد اجرای طرحی ماندگار و شایسته در شهر قزوین باشیم.

نظر شما