شناسهٔ خبر: 37284 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان:

بیش از تعهد در شهرستان بندرعباس راه روستایی احداث کردیم/ برای رفاه و آسایش مردم بدهی برای خود ایجاد کردیم

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: بسیاری از فعالیت‌های راهسازی در شرایط نامساعد مالی انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان، غلامحسین شیری در نشست مشترک با حسین هاشمی تختی نماینده مردم بندرعباس، حاجی‌آباد، قشم، خمیر و ابوموسی، علیرضا مجرد مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و با حضور دهیاران و اعضای شورای اسلامی بخش تخت افزود: علیرغم مشکلاتی که در روند احداث جاده در حوزه روستایی بخش تخت داشتیم تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا بیش از آنچه که تعهد داشتیم انجام دادیم.

وی ادامه داد: راه و شهرسازی حاضر شده برای رفاه و آسایش مردم بدهی برای خود ایجاد کند که در این زمینه باید قدردان پیمانکاران راهسازی بود.

شیری با بیان اینکه در این حوزه و شهرستان بندرعباس بیش از آنچه که تعهد داشتیم در حوزه راه روستایی کار کرده‌ایم، گفت: در شرایط عادی تنها ۱۰ کیلومتر راه روستایی باید در این حوزه انجام می‌شد اما با اجرای طرح ۱۰۰۰ کیلومتر راه روستایی نزدیک به ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی احداث و بازسازی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان بیان کرد: در حال حاضر ۱۳۷ کیلومتر راه روستایی در حوزه شهرستان بندرعباس زیرسازی و ۱۱۲ کیلومتر نیز آسفالت شده است. وی در عین حال به بازسازی ۷۸ کیلومتر دیگر از راه روستایی بندرعباس اشاره کرد و گفت: با در نظر گرفتن مجموع فعالیت‌ها نزدیک به ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی ایجاد شده است.

وی همچنین به آمار راه روستایی هرمزگان اشاره کرد و افزود: در اجرای طرح ۱۰۰۰ کیلومتر راه روستایی ۸۴۲ کیلومتر زیرسازی انجام و ۵۷۷ کیلومتر آماده آسفالت است. همچنین ۴۷۴ کیلومتر از این میزان آسفالت شده است.

شیری ادامه داد: علاوه بر موارد ذکر شده، ۳۱۴ کیلومتر راه روستایی دیگر نیز بازسازی شده است که با احتساب همه این فعالیت‌ها نزدیک به ۸۰۰ کیلومتر راه روستایی احداث شده است.

حسین هاشمی تختی نماینده مردم بندرعباس، حاجی‌آباد، قشم، خمیر و ابوموسی نیز در این جلسه با اشاره به نیاز راه روستایی در هرمزگان و به‌ویژه مناطق تخت گفت: خوشبختانه با اجرای طرح ۱۰۰۰ کیلومتر راه روستایی فعالیت‌های قابل‌توجهی انجام شده است.

وی افزود: مدیران حوزه راه و شهرسازی پای کار هستند و شاهدیم که در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای انجام می‌دهند.

هاشمی ادامه داد: معاونین وزیر راه و شهرسازی نیز قول داده‌اند تا با حضور در مناطق روستایی هرمزگان از نزدیک مسائل این مناطق را رصد و در توسعه آن همکاری کنند.

وی همچنین به همکاری پیمانکاران اشاره کرد و گفت: پیمانکاران همکاری بسیار خوبی در حوزه راهسازی دارند و بسیاری از آن‌ها صورتشان را با سیلی سرخ نگه داشته‌اند.

به گفته هاشمی تختی، احداث راه ساده نیست و هزینه سنگینی می‌طلبد و ما به عنوان نماینده وظیفه دارم خواسته‌های مردم را در این زمینه پیگیری کنیم.

نظر شما