شناسهٔ خبر: 37297 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری کردستان خبر داد:

تلاش راهداران برای بازگشایی راه‌های روستایی آسیب‌دیده از سیل/ فوت ۴ شهروند و تخریب ۶پل در چهار محور روستایی سقز

نعمت‌الله خواجه‌ای مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان از آب‌شستگی چهار محور روستایی سقز و تخریب ۶ پل در محورهای روستایی این شهرستان بر اثر سیل اخیر خبر داد.

نعمت‌الله خواجه‌ای، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در این استان تنها در شهرستان سقز  وقوع سیل گزارش شده است، عنوان کرد: شستگی چندین پل و جاده در روستاهای شهرستان سقز اتفاق افتاده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با بیان اینکه درجریان وقوع سیل در این استان راه چهار روستای سقز شامل میرگنقشینه، گویزه، کانیوند و شیخ‌چوپان از توابع بخش مرکزی سقز مسدود شد، گفت: در این محورها پنج پل شامل دو پل سنتی و سه پل آبروی لوله‌ای آسیب دیدند و سیل بخشی از راه چهار روستای سقز را تخریب کرد که تردد در این محورها مسدود شده است.

خواجه‌ای با بیان اینکه تا عصر امروز راه روستاهای میرگنقشینه، گویزه و شیخ‌چوپان باز می‌شود، تصریح کرد: سطح آب‌شستگی محور کانیوند زیاد است و با تلاش راهداران به زودی این مسیر نیز بازخواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان افزود: میزان خسارت سیل اخیر به راه‌های روستایی سقز ۱۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

خواجه‌ای گفت: اکنون اکیپی متشکل از چهار نیروی انسانی با سه دستگاه شامل یک تریلر، یک لودر و یک کمپرسی در محورها مشغول کار هستند و امیدواریم به زودی تمام محورهای مسدود باز شوند.

وی با تاکید بر اینکه سیل سقز در روستاهای بخش مرکزی قربانی نداشته است، همچنین به رانش زمین در پارک کوثر شهر سقز اشاره کرد و افزود: در این حادثه که در پی آسیب‌دیدن یکی از حفاظ‌های پارک بر اثر رانش زمین به دنبال بارندگی‌های اخیر رخ داد، چهار نفر از همشهریان فوت کردند.

نظر شما