شناسهٔ خبر: 37335 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

عضو هیئت مدیره شرکت راه‌آهن مطرح کرد:

دستیابی به ظرفیت جابجایی ۲۰ میلیون تن بار و ۴۳ میلیون مسافر در بخش ریلی در سال ۹۶

رسولی رسولی با بیان اینکه «برای سال جاری باید بتوانیم به ۲۰میلیون تن بار و ۴۳ میلیون مسافر، در بخش ریلی برسیم» تاکید کرد: در افق برنامه ششم توسعه و سند تفضیلی كه چاپ و منتشر شده، هدف‌گذاری برای دستیابی سهم بار و مسافر موردنظر به ترتیب ۳۰ و ۲۰ درصد ، مشخص‌شده است.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی روابط عمومی شركت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران؛ سعید رسولی عضو هیئت‌مدیره راه‌آهن بابیان اینكه سرمایه‌های عظیمی در راه‌آهن كشور مشغول به فعالیت هستند، گفت: برای مردمی كه لایق بهترین‌ها هستند راه‌آهن و کارکنان آن خدمات‌رسانی را بیش‌ازپیش افزایش داده‌اند.

وی افزود: سال ۹۵ را در شرایطی گذراندیم كه ركود حمل بار توسط راه آن شكسته شد بطوریكه شاهد حمل ۴۰.۴ میلیون تن بار در شبكه سراسری راه‌آهن بودیم.

رسولی در ادامه عنوان كرد: در ایام پیك نوروزی از ۲۵ اسفند ۹۵ تا ۱۷ فروردین سال جاری، یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر جابجا شد.

وی اضافه كرد: در سال گذشته نزدیك به ۳۵۰ واگن فرسوده عمر بالای ۴۵ سال از ناوگان ریلی خارج شدند و همچنین با استفاده از روش‌های مختلف بهره‌وری و برنامه‌ریزی توانستیم قطارهای گردشگری را راه‌اندازی و میزان جابجایی مسافر را رشد دهیم.

عضو هیئت‌مدیره راه‌آهن عنوان كرد: خوشبختانه در ایام پیك بازدیدها و بازرسی‌های مستمری از روند فعالیت‌های خدمات‌رسانی در ایستگاه‌ها صورت گرفت كه بر اساس ارزیابی عملكردها شاهد افزایش روز افزون خدمات باکیفیت در ایستگاه‌ها و قطارهای مسافری بودیم.

وی با اشاره به این مطلب كه امسال با انرژی مضاعف در مجموعه مدیریت راه‌آهن برنامه‌ها را پیگیری می‌کنیم، خاطرنشان كرد: در افق برنامه ششم توسعه و سند تفضیلی كه چاپ و منتشر شده، هدف‌گذاری برای دستیابی سهم بار و مسافر موردنظر به ترتیب ۳۰ و ۲۰ درصد، مشخص‌شده است.

رسولی اظهار داشت: برای سال جاری باید بتوانیم به ۲۰میلیون تن بار و ۴۳ میلیون مسافر، در بخش ریلی برسیم.

وی ادامه داد: برنامه‌های توسعه‌ای مصوب شده زیادی در دست اجرا داریم كه بایستی تمام ساعات و فرصت‌های موجود خود را جهت دستیابی به اهداف بكار گیریم تا انتهای برنامه شاهد تحولات ریلی در كشور باشیم.

رسولی تأکید كرد: نسبت به برنامه‌های توسعه‌ای مصوب شده متعصب باشیم.

عضو هیئت‌مدیره راه‌آهن گفت: در جهت اجرا و تكمیل پروژه‌ها نیاز به سرمایه‌گذاری‌های زیادی است كه با توجه به اینكه شرایط بین‌المللی به نفع راه‌آهن است بایستی اقدامات خود را جدی‌تر پیش ببریم.

وی در پایان گفت: با توجه به اهداف موردنظر، امیدوارم نیروهای بسیج راه‌آهن و تمام کارکنان ریلی در جهت تحقق اهداف، تلاش‌های خود را برای جایگاه برتر حمل‌ونقل ریلی بیش‌ازپیش افزایش دهند.

گفتنی است؛ در پایان مراسم ضمن اهدا تندیس یادمان شهدا به عضو هیئت‌مدیره، از همكاران و مدیرانی كه در حوزه بسیج همكاری و تعامل قابل‌توجه داشته‌اند، تقدیر و قدردانی شد.

نظر شما