شناسهٔ خبر: 37339 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست مدیریت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قم گزارش داد:

گشت نوروزی یگان حفاظت از اراضی دولتی در استان قم

مجتبی صفری سرپرست مدیریت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قم اعلام کرد: به دلیل حضور مستمر اعضاء و گروه حفاظت از اراضی طی مدت تعطیلات نوروزی به جز یک مورد تجاوزی به زمین‌های دولتی مشاهده نشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، مجتبی صفری گفت: در اسفندماه سال گذشته ستاد حفاظت از اراضی دولتی ویژه ایام تعطیلات نوروزی به منظور حفظ و صیانت از زمین‌های دولتی داخل محدوده و حریم شهرهای استان قم، تشکیل شد.

سرپرست مدیریت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قم با اعلام خبر فوق توضیح داد: رئیس این ستاد، سرپرست اداره کل و دبیر آن سرپرست مدیریت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی بوده‌اند. همچنین رئیس اداره شناسایی و حفاظت از اراضی و رئیس اداره حقوقی به عنوان اعضا در این ستاد حضور داشته‌اند.

وی افزود: گشت‌های حفاظتی این ستاد طی مدت تعطیلات نوروزی (از ۲۷ اسفند ۹۵ الی ۱۳ فروردین ۹۶) همه‌روزه اقدام به گشت‌زنی در محدوده‌های اراضی دولتی حومه شهری نموده و نتیجه اقدامات خود را در قالب تهیه گزارش به مسئولان مربوطه تسلیم می‌نمودند.

سرپرست مدیریت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قم ضمن بیان این که اعضای این ستاد تلفیقی از یگان حفاظت از اراضی و کارکنان مدیریت املاک و حقوقی این اداره کل بوده‌اند، بیان کرد: در مجموع تعداد ۲۱ واحد گشت (هر گشتی دو نفر) روزانه از ارضی دولتی استان سرکشی و حفاظت می‌کردند.

صفری در خصوص اقدامات و گزارش عملکرد این ستاد اعلام کرد: طبق گزارش‌های واصله از گشت‌های حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی در ایام تعطیلات نوروزی جز یک مورد تعرض موارد دیگری خوشبختانه مشاهده نشد.

وی در توضیح تعرض مذکور گفت: یک مورد تسطیح زمین جهت ساخت‌وساز منزل مسکونی دارای مجوز مشاهده شد که فرد خاطی مبادرت به تسطیح بیشتر تپه‌های مجاور کرده بود که با درایت و هوشمندی گشت حفاظت از اراضی این اداره کل دستور توقیف صادر شد.

سرپرست مدیریت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قم در پایان با ابراز رضایت از نظارت دقیق انجام گرفته در جلوگیری از تجاوز به زمین‌های دولتی در حریم و محدوده شهری استان قم از تلاش بی‌شائبه و شبانه‌روزی گشت نوروزی حفاظت از اراضی دولتی اداره کل راه و شهرسازی استان تقدیر و تشکر کرد.

نظر شما