شناسهٔ خبر: 37341 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رستمی‌خبر داد:

آخرین تمهیدات پروازی در فرودگاه مهرآباد در روز ارتش/ فرودگاه‌های تهران سه‌شنبه از ۷ تا ۱۱ صبح تعطیل است/ جزئیات محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های پروازی

فرودگاه مهرآباد مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد از تمهیدات این فرودگاه به مناسبت رژه هوایی نیروهای مسلح در آسمان تهران در روز ارتش خبر داد و گفت:آخرین پرواز خروجی از مهرآباد تا قبل از ساعت ۶:۴۵ صبح ۲۹ فروردین به مقصد مورد نظر خواهد بود و از بعد از این ساعت فرودگاه به مدت ۴ ساعت تعطیل می‌شود.

علی رستمی مدیر کل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد، به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران از ساعت‌۷:۳۰ تا ۱۱:۳۰ صبح روز ۲۹ فروردین، رژه هوایی پرواز نیروهای مسلح در آسمان تهران انجام می‌شود.

وی از جلسه مشترک با شركت‌های هواپيمايی و هندلينگ كننده‌ها درخصوص پروازهای روز ارتش، خبر داد و گفت:آخرین پرواز خروجی از مهرآباد تا قبل از ساعت ۶:۴۵ صبح ۲۹ فروردین به مقصد مورد نظر خواهد بود و از بعد از این ساعت فرودگاه به مدت ۴ ساعت تعطیل می‌شود و با از سرگیری پروازها ،نخستین پرواز از هواپیمایی کاسپین راس ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه تهران را به مقصد شیراز ترک خواهد کرد.

وی ادامه داد: از شركتهای هندلينگ‌كننده خواسته ایم برنامه‌ريزی كاملی برای آغاز پروازها بعد از اتمام رژه داشته باشند تا بعد از پایان مراسم اخلالی در از سرگیری پروازها به وجود نیاید.در همین راستا استقرار نيروی اضافه و تجهيزات كامل جهت سرويس‌دهی مناسب و به موقع به پروازها بعد از انجام مانور ضروری است تا پروازها در زمان مقرر و بدون هیچگونه تاخیر احتمالی انجام شود.

وی گفت:همچنین شركتهای هواپيمايی باید نسبت به اطلاع‌رسانی دقيق و مناسب زمان پروازها اقدام  نمایند و درخصوص هرگونه تغيير زمان پروازها به مسافرین قبل از عزیمت به فرودگاه اطلاع رسانی داشته باشند.

هم‌چنین معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها روز گذشته اعلام کرد که به منظور حفظ ایمنی پرنده‌های شرکت‌کننده در رژه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، کلیه پروازهای غیرنظامی فرودگاه‌های مهرآباد، امام خمینی (ره) و پیام از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۱:۳۰ روز ۲۹ فروردین لغو شده است.

سازمان هواپيمايی كشوری نیز در اطلاعیه ای از تعطيلی ۴ ساعته فرودگاههای استان تهران در روز ۲۹ فروردین خبرداد و نوشت:به‌منظور حفظ ایمنی کلیه پروازهای غیر نظامی براي كليه فرودگاه های واقع در TMA تهران  (فرودگاه‌های مهرآباد، امام‌خمینی (ره) و پیام) از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۱:۳۰ روز ۲۹ فروردین هيچ پروازی اعم از باری و مسافری انجام نمی شود.

 همچنين دفتر نظارت سازمان هواپيمايی كشوری در نامه‌ به شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی، اطلاع‌رسانی به موقع به كليه مسافران و انجام هماهنگی‌هاي لازم با فرودگاه‌های مربوطه تاكيدكرده است.

بر اساس اطلاعیه سازمان هواپیمایی کشوری دراین ساعات مسافران باید از مراجعه به فرودگاه خودداری كنند.

مسافران برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند برای پروازهای داخلی با شماره تلفن ۱۹۹ و برای پروازهای خارجی با شماره تلفن ۰۹۶۳۳ تماس بگیرند.

نظر شما