شناسهٔ خبر: 37348 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری اردبیل خبر داد

بازگشایی محور كیوی به خلخال تا پایان اردیبهشت

بازگشایی راه روستایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل در دیدار با امام جمعه شهرستان کیوی از اتمام عملیات بازگشایی محور کیوی به خلخال تا پایان اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل، علی رحمتی، مدیركل راهداری و حمل ونقل استان در حاشیه بازدید از عملیات ترانشه برداری و ایمن‌سازی محور كیوی به خلخال به همراه فرماندار شهرستان كیوی با امام جمعه شهرستان دیدار و گفت‌وگو كردند.

در این دیداررحمتی با توضیحاتی در خصوص پروسه عملیات ایمن‌سازی این محور كه از اواخر سال ۹۵ شروع و بنا به دلائلی به سال جاری موكول و از ۱۷ فروردین ماه اجرائی شده است، افزود: وضعیت این محور خصوصا در محدوده كیوی تا آبگرم به شكلی بود كه موضوع در شورای ترافیك شهرستان و استان و ستاد مدیریت بحران مطرح و پس از طی مراحلی و بازدید كارشناسان مقرر شد در جهت پیشگیری از وقوع خطرات احتمالی و حفظ جان هموطنانی كه از این مسیر تردد می‌كنند با ترانشه‌برداری و سبك‌سازی دیواره‌های سنگی ایمن‌سازی شود.

مدیركل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان به حجم بالای كار در این عملیات اشاره و گفت: با توجه به سنگلاخی و صعب العبوربودن منطقه كار بسیار سخت و زمان‌بر بوده و علی‌رغم اینكه اعتباری در خصوص آن ابلاغ نشده، این اداره كل فقط جهت ایجاد امنیت و سلامت هموطنان عملیات اجرائی كار را آغاز کرده و با توجه به اعزام ماشین آلات راهداری و نیروی انسانی متخصص از مركز و سایر شهرستان‌های استان تا پایان اردیبهشت ماه این كار را به اتمام رسانده و مجددا مسیر جهت تردد بازگشائی خواهد شد.

سپس حجت‌الاسلام بیگی، امام جمعه شهرستان كیوی با اشاره به محرومیت منطقه خصوصا در بحث راه‌های ارتباطی این شهرستان تصریح كرد: در بازدیدی كه به همراه فرماندار شهرستان از مسیر داشتیم، ریزش سنگ در مسیر كاملا مشهود و وضعیت بسیار خطرناك است و به همین دلیل مردم فهیم و قدرشناس منطقه از اقدامات ایمن‌سازی مسیر ممنون راهداران هستند.

حجت‌الاسلام بیگی افزود: مردم منطقه ضمن حمایت كامل از اقدامات صورت گرفته برای ترانشه برداری و ایمن‌سازی مسیردر خصوص بازبینی این مسیر انتظاراتی دارند كه امیدواریم در حداقل زمان ممكن اقدامات لازم انجام داده شود.

علیرضا علیپور، فرماندار شهرستان كیوی نیز در این دیدار گفت: فرمانداری در جهت ایمن‌سازی محور كیوی به خلخال ازهمه توان خود برای تسهیل و اتمام به موقع این عملیات استفاده و از محل اعتبارات شهرستانی ۱۳۹۶ نیز مساعدت خواهد كرد .

 

نظر شما