شناسهٔ خبر: 37373 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

با هدف نشان‌دادن توان تجهیزاتی، برنامه ریزی و عملیاتی ایران:

مانور بزرگ مقابله با آلودگی نفتی در بندر انزلی برگزار شد

شناور جمع آوری آلودگی نفتی مانور بزرگ مقابله با آلودگی نفتی و جستجو و نجات دریایی روز دوشنبه در حوضچه مجتمع بندری انزلی با استفاده از ۱۴ فروند شناور، سه بالگرد و ۱۵۰ نیروی عملیاتی و اجرایی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر، حسین چراغی، مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به اهداف برگزاری این مانور اظهار کرد: آمادگی، واکنش و همکاری برای مقابله با الودگی نفتی در دریا و نجات جان افراد در سوانح دریایی از اهداف این مامور است.

وی میزان آمادگی تجهیزات دریایی و هوایی در منطقه، سنجش میزان توانایی و مهارت پرسنل در اجرای عملیات، کشف نقاط قوت و ضعف را از دیگر اهداف برگزاری مانور بزرگ جستجو و نجات دریایی و مقابله با الودگی دریایی خبرداد و افزود:  این مانور در سه بخش شامل نجات جان افراد،   اطفاء حریق، کنترل و جمع اوری الودگی نفتی  اجرا می شود.

چراغی با بیان اینکه در این مانور بزرگ، کشورهای حاشیه دریای خزر همچون آذربایجان، فدراسیون روسیه، ترکمنستان و قزاقستان حضور داشته خاطرنشان کرد: سالانه چندین مانور در بنادر استان گیلان برگزار می شود که در دو سال اخیر دو مانور جستجو و نجات دریایی و مقابله با الودگی دریایی برگزار شده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان هدف اصلی از برگزاری این مانور را نشان دادن توان تجهیزاتی، برنامه ریزی و عملیاتی برای تبدیل شدن به مرکز جستجو و نجات و مقابله با الودگی دریایی دانست.

نظر شما