شناسهٔ خبر: 37392 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

جاسم جادری عنوان کرد:

سهم ۶۰ درصدی‌ بندر شهید‌رجایی در صادرات و واردات کشور/ تاکید بر توسعه بنادر‌کوچکتر از جاسک تا پارسیان

پهلوگیری نخستین کشتی حمل خودرو با پرچم ژاپن در بندر شهید رجایی استاندار هرمزگان سهم بندر شهید رجایی در صادرات و واردات کشور را حدود ۶۰ درصد اعلام کرد و گفت:توسعه بنادر کوچکتر از جاسک تا پارسیان نیز باید مد نظر قرار گیرد نا دیگر ساحل‌نشینان منطقه نیز از توسعه بندر و فعالیت‌های تجارت دریایی بهره‌مند شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، جاسم جادری که در نشستی با حضور مدیرکل و معاونین اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان سخن می گفت، اظهار داشت: باید به مجموعه مدیریتی بنادر و دریانوردی که سفرهای دریایی بی‌حاشیه و بدون سانحه را در نوروز ۹۶ رقم زدند، تبریک و خداقوت گفت.

وی ادامه داد: در حوزه فعالیت سازمان بنادر اقدامات و کارهای بزرگی صورت گرفته که باید همه مردم از آن مطلع شوند تا به دستاوردها و خدمات دولت پی ببرند.

جادری رضایت خود را از عملکرد مجموعه بنادر و دریانوردی ابراز کرد و گفت: پروژه های عمرانی و دستاوردهای حوزه دریایی و بندری همچون ایجاد آرامش در سفرهایی دریایی و ارایه خدمات نوین به مردم، تامین تجهیزات بنادر، جذب سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال مایه افتخار است.

نماینده عالی هیات دولت در استان هرمزگان سهم بندر شهید رجایی در صادرات و واردات کشور حدود ۶۰ درصد اعلام کرد و افزود: هر چند این بندر کار بزرگی در اقتصاد کشور و کاهش اتکای به نفت انجام می دهد، اما در مباحث توسعه ای نباید صرفا روی آن متمرکز شد و توسعه بنادر کوچکتر از جاسک تا پارسیان نیز مد نظر قرار گیرد نا دیگر ساحل نشینان منطقه نیز از  توسعه بندر و فعالیت های تجارت دریایی بهره مند شوند.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: سازمان بنادر یک مجموعه درآمد هزینه است که وابستگی مالی کمتری به دولت دارد اما در بخش درآمدهای های گمرکات استان، باید بخشی از آن به استان بازگردد تا صرف رونق و آبادانی بیشتر شود.

استاندار هرمزگان در پایان با اشاره به یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اقتصاد مقاومتی یک روند ۱۰ ساله است، خاطرنشان کرد: توسعه دریامحور که نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد، بر روی توسعه بنادر متمرکز است و رونق گمرکات، کشتی سازی و دیگر صنایع دریایی به توسعه بندر وابسته است.

هم چنین، در ابتدای این نشست  اله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان به ارایه گزارشی از دستاوردهای دولت یازدهم در حوزه دریایی و بندری پرداخت.

نظر شما