شناسهٔ خبر: 37401 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جهانگیری:

متاسفانه مدیریت بد در دولت گذشته، نظام مدیریتی کشور را متلاشی کرد/ راه‌اندازی و توسعه قطارهای حومه‌ای کلانشهرها در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی/ تبدیل ایران‌هراسی به ایران‌دوستی در دولت یازدهم

جهانگيري معاون اول رییس جمهور گفت: متاسفانه در مقطعی شاهد ضعف جدی در عرصه مدیریت بودیم به نحوی که این ضعف از جنبه‌های مختلف خساراتی را به کشور تحمیل کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اسحاق جهانگیری روز سه شنبه در آیین بهره برداری از بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان بهارستان با تأکید بر اینکه بعضی خسارت ها قابل جبران نیستند افزود: خسارت های وارده به کشور دراین مقطع تنها به جنبه مادی محدود نشد چراکه خسارت های مادی در عین تلخ بودن، قابل جبران هستند.

به گزارش ایرنا، وی اظهار کرد: زمان زیادی نیاز است تا بتوانیم بگوییم یک فرد غیر ارزشی، ارزشی بوده یا یک سیستم غیرهمراه خود را همراه جا بزند و بعدها معلوم شود همراه نبوده و شاید بسیاری از اتفاقاتی که افتاده با برنامه و طرح بوده است.

جهانگیری با اشاره به اینکه زمانی که در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی فعالیت می کردم قیمت هر بشکه نفت ۱۲ دلار بود تصریح کرد: در آن مقطع زمانی که هر بشکه نفت به قیمت ۱۵ دلار فروخته می‌شد، از عمق وجود خوشحال شده و جشن می‌گرفتیم.

معاون اول رییس جمهور اظهار کرد: دوران دفاع مقدس کل درآمد حاصل از نفت حدود هفت میلیارد دلار بود که چهار میلیارد دلار آن نیز برای تقویت بنیه دفاعی کشور هزینه می‌شد و کشور را تنها با سه میلیارد دلار درآمدهای حاصل اداره می کردند، اما وقتی در یک سال که درآمد حاصل از فروش نفت و فراورده های نفتی ۱۲۰ میلیارد دلار شد  برای ساخت یک بیمارستان جشن گرفتند.

جهانگیری با بیان اینکه مردم حق دارند سئوال کنند که این پول‌ها کجا رفته افزود: البته اینکه این پول‌ها کجا رفته به این معنا نیست که پول ها را خوردند، دزدیدند و یا بردند؛ من در زندگیم چنین اتهامی را به هیچکس نزده‌ام اما متاسفانه مدیریت بد، نظام مدیریتی کشور را متلاشی کرد.

وی تصریح کرد: اتخاذ تصمیمات بدون پشتوانه کارشناسی می‌تواند آینده یک ملت و کشور را با خطر مواجه کند.

معاون اول رئییس جمهوری گفت: اینکه گفته می‌شود باید عقلانیت بر نظام مدیریت کشور حاکم شود به این معناست که هر تصمیم مدیران به عنوان خدمتگزار باید پشتوانه علمی و کارشناسی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در یک کشور ۸۰ میلیونی، افراد نخبه، کارشناس و توانمند بسیاری وجود دارد خاطرنشان کرد: اینکه فکر کنیم ویژگی‌هایی داریم که به تنهایی می‌توانیم تصمیم بگیریم خطرساز است؛ آن هم برای نظامی که هزینه‌های زیادی برای آن پرداخت شده است.

جهانگیری در ادامه توجه به موضوع مهم حمل و نقل اطراف تهران را یکی از اولویت‌های دولت در سال جاری ذکر کرد و گفت: با توجه به اینکه روزانه جمعیت زیادی از شهرستان‌های اطراف به تهران سفر می‌کنند، راه‌اندازی و توسعه قطارهای حومه‌ای کلانشهرها یکی از طرح‌هایی است که در برنامه اقتصاد مقاومتی امسال لحاظ شده است.

وی مهم‌ترین شأن و جایگاه دولت را برنامه ریزی برای توسعه و آینده کشور در افق های بلندمدت عنوان و خاطرنشان کرد: کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس که جایگاه چندان متفاوتی با ایران ندارند برنامه‌های بلندمدتی تا افق ۲۰۳۵ را تهیه و تدوین کرده‌اند.

معاون اول رییس جمهور یادآور شد: برنامه‌های بلندمدت و کارشناسی به دولت‌ها کمک می‌کند از اکنون چشم‌انداز و دورنمای مشخصی را برای آینده کشور ترسیم کنند.

وی با بیان اینکه با این اقدام همه جامعه به سمت نقطه مشخص شده حرکت خواهند کرد تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب حدود ۱۲ سال گذشته برنامه‌ای به عنوان چشم انداز ۲۰ ساله کشور ابلاغ کردند که در آن ایران رتبه اول اقصادی و علمی منطقه را به دست می‌آورد و تمام جوانان کشور با ترسیم این افق برای خود به سمت آن حرکت کردند.

جهانگیری با اشاره به اینکه در مقطع حساسی قرار داریم و باید تصمیمات مهمی برای آینده کشور بگیریم افزود: هرکسی که به ایران و آینده آن علاقه‌مند است باید فکر کند که چه تصمیمی برای آینده ملت بهتر است.

وی یادآور شد: در حال حاضر اعتماد، آرامش و ثبات در کشور به وجود آمده و هیچکس، دیگری را متهم نمی‌کند و همه دنبال سبقت گرفتن از یکدیگر برای کار بیشتر و بهتر هستند.

دولت یازدهم با حل چالش هسته‌ای، ایران‌هراسی را به ایران‌دوستی تبدیل کرد

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه دولت یازدهم در ابتدای کار خود برای مشخص کردن اولویت‌های کشور تمرکز کرد گفت: یکی از تصمیمات دولت این بود که باید چالش هسته‌ای را حل کنیم وایران‌هراسی را به ایران دوستی و تنش در روابط خارجی را به دوستی تبدیل کنیم که دولت یازدهم دراین زمینه بسیار موفق عمل کرد.

وی با اشاره به اینکه مسائل اقتصادی مسأله مهم دیگری بود که مورد توجه دولت یازدهم قرار گرفت تصریح کرد: پیش‌نیاز هر کار توسعه‌ای تعامل با دنیا ست.

معاون اول رییس جمهوری موضوع سلامت مردم را یکی دیگر از اولویت‌های دولت یازدهم برشمرد و گفت: تا چند سال گذشته دغدغه مردم هزینه‌های درمانی بود که خوشبختانه امروز این دغدغه به تلاش برای معالجه بیماری تبدیل شده است.

وی افزود: در گذشته یک فرد می‌بایست ۳۷ درصد از هزینه‌های درمانی را از جیب پرداخت می‌کرد درحالیکه اکنون متوسط این رقم به ۸ درصد و در برخی موارد به ۶ درصد رسیده است.

جهانگیری اضافه کرد: درهمین ارتباط و با تلاش‌های موثر دولت یازدهم، تعداد تخت‌های بیمارستانی از ۹۱ هزار تخت در سال ۹۱ به ۱۱۵ هزار تخت در امسال رسیده است.

بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی حضرت امام حسین (ع)‌ شهرستان بهارستان، امروز(سه شنبه) با حضور معاون اول رییس جمهوری، وزیر بهداشت و استاندار تهران به بهره برداری رسید. این بیمارستان در زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع و زیربنای ۸۶۰۰ متر مربع احداث شده است.

برای ساخت این بیمارستان ۲۳۰ میلیارد ریال هزینه شده و هزینه تجهیزات پزشکی در این مرکز درمانی نیز ۲۵۰ میلیارد ریال بوده است.

اورژانس، جراحی عمومی، جراحی زنان، کودکان، داخلی،‌ آی سی یو، سی سی یو، آزمایشگاه، رادیولوژی و ۶ اتاق عمل از جمله بخش‌های بیمارستان امام حسین (ع) است.

 

نظر شما